نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دولت باید پس از کسب رای اعتماد از مجلس با عزم جدی برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی کشور همت کند.
کد خبر: ۴۸۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 19 August 2017
آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد گفت: ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض روز گسترانیده شدن زمین از کعبه است.

وی افزود: منظور از دحوالارض این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب‌ فراگرفته بود که ابتدا زمین کعبه و بتدریج سایر خشکی‌ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده‌تر شدند و آداب و اعمال ویژه‌ای در آن وارد شده که باید به آن عمل کنیم همچنین این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود (عج) معرفی شده است.

شهید حججی مانند شیعه واقعی امام حسین به ملکوت پیوست

وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور تصریح کرد: بازگشت آزادگان با سربلندی و با فرهنگ حریت و آزادی درس بزرگی برای همه انسانهای آزاده است و در آخرین مورد آن شهید محسن حججی با شهادت مظلومانه اما شجاعانه خود شیعه واقعی بودن را نشان داد و چون سالار شهیدان به دیداد حق شتافت.

عابدینی یادآورشد: شهید حججی با اقتدار، عظمت، سربلندی برای خدا سر داد و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد و داستان شهادت های مظلومانه را بر سر زبانها انداخت.


از مقاومت درس بگیریم، به آمریکا اعتمادی نیست

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: نگاهی به شرایط کنونی و حرکت های جنایتکارانه داعش در جهان و عهدشکنی های آمریکا نشان می دهد هر جا که بر آرمانهای خود ایستاده و مقاومت کرده ایم پیروز شده و هزینه را به دشمن منتطقل کرده ایم و هر جا سازش کردیم هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: ساده لوحی است اگر بگوییم عصر کنونی دوران مذاکره و زمین گذاشتن سلاح است، اگر این نگاه را داشته باشیم خلاف دستورات قرآنی و برخلاف عرف سیاسی و منطق است و آسیب می بینیم.

وی گفت: باید از شهدا، شرایط کنونی، جنایات آمریکا و خلق داعش توسط استکباردرس بگیریم و به آمریکا دل نبندیم و با تقویت اقتدار خود در برابر ظلم و ستم بیگانگان بایستیم.

ظرفیت مساجد بخوبی استفاده نمی شود

خطیب جمعه قزوین با اشاره به روز مسجد اضافه کرد: مساجد به عنوان کانون نشر فرهنگ دینی هنوز به نحو مطلوب مورد استفاده قرار نگرفته و کمترین بهره برداری را از مساجد داریم.

وی بیان کرد: نباید فعالان مساجد مانند هیئت امنا، واقفان، بسیج، امام جماعت و خادمان فکر کنند مسجد متعلق به آنهاست و اجازه ندهند از این ظرفیت بخوبی استفاده شود بلکه با برنامه ریزی و هماهنگی لازم و بازکردن درب آنها در ایام شبانه روز به روی همگان باید در ترویج احکام دینی نقش آفرین باشند.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: در مساجد باید سبک زندگی اسلامی، حفظ وحدت، انسجام، اخلاق دینی را به مردم بیاموزیم و اجازه ندهیم دعواهای سیاسی و حزبی وارد خانه خدا شود البته آموزش و تعالیم سیاسی اشکالی ندارد.
 
وی گفت: مسجد جای مومنان مخلص است و نباید جناحی و سیاسی شود بلکه لازم است مکان دعا و عبادت و خودسازی و فرهنگ سازی باشد.


دولت آماده خدمت به مردم باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به معرفی وزرا برای کسب رای اعتماد هم اظهارداشت: پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف شاهد معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس هستیم که پس از رای اعتماد مردم منتظر خدمت و کار هستند.

وی اضافه کرد: دولت و وزرا باید از این پس فکر رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و حل مشکلات مردم باشند.

عابدینی گفت: باید امنیت شغلی مردم را فراهم کنید و دغدغه رفع نگرانی مردم را داشته باشید و با حفظ وحدت در مسیر خدمت رسانی گام بردارید.

تقویت صنعت دفاعی ضروری است

خطیب جمعه قزوین با اشاره به روز صنعت دفاعی یادآورشد: هرچقدر در صنایع دفاعی خود را قوی کنیم می توانیم در برابر تجاوز داعش و جنایتکاران بایستیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم و اگر این موضوع را جدی نگیریم با سرنوشت عراق و سوریه مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با قدرت دفاعی خود ناجی مردم سوریه، عراق، یمن و غزه بود و امروز هم باید همچنان قوی باشیم تا دشمنان جرات تعدی به ما را نداشته باشند.


آیت الله عابدینی گفت: امروز که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم یمن دچار بیماری وبا هستند و هزاران نفر گرفتار گرسنگی شده اند وظیفه دینی و اسلامی ما ایجاب می کند به آنها کمک کنیم و از این وضعیت نجاتشان دهیم.

امام جمعه قزوین در مورد سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مطالبی بیان کرد و خواستار الگو گرفتن جوانان از سبک زندگی معصومین(ع) شد.  

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار