کد خبر: ۴۸۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 19 August 2017
از مهم ترین نکاتی که در خطبه های دیروز امام جمعه موقت بجنورد عنوان شد، ارائه توصیه هایی به دولتمردان،  احیای مساجد، فرا رسیدن روز صنعت دفاعی و تقدیر از حضور پزشکان در دورافتاده ترین نقاط استان بود. حجت الاسلام  «نوری» با تشریح پیام های ازدواج ساده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به این موضوع نیز اشاره کرد که در ازدواج فقط به مادیات نباید فکر کرد. امام جمعه موقت بجنورد با بیان این که مساجد باید پر شوند، افزود: کارکردهایی که مساجد در زمان پیامبر(ص) داشتند در اوایل انقلاب نیز احیا شد اما اکنون به تدریج به بوته فراموشی سپرده شده است. وی افزود: در ابتدای انقلاب مانند دوره پیامبر(ص)، مسجد مرکز تصمیم گیری های مهم اجتماعی و دفاعی بود اما اکنون مساجد ما این کارکردها را ندارند.
حجت الاسلام «نوری» تصریح کرد: مدیران و مسئولان به مساجد بیایند تا هم با مردم و هم با مساجد ارتباط برقرار شود و مردم از این که مدیران خود را در مساجد و روبه روی خود ببینند ارتباط و پیوند محکم تری برقرار می کنند. حجت‌ الاسلام «نوری» گفت: متأسفانه مسئولان کمتر در مساجد حضور پیدا می‌کنند و ملاقات با وقت قبلی صرفاً در دفتر کار گذاشته می‌شود.
وی افزود: برای مساجد امام جماعت در نظر بگیرید و بعد برای امام جماعت اداره ها پیگیری شود زیرا اول باید مساجد احیا شوند تا اهمیت نماز پررنگ شود. وی بابیان این که ظلم ستیزی از مساجد آغاز می شود، عنوان کرد: روزی که مسجد الاقصی توسط صهیونیسم بین المللی به آتش کشیده شد به پیشنهاد ایران، روز جهانی مساجد نامیده شد. وی خاطرنشان کرد: این روز باید روز مبارزه و بیان ترفندهای استکباری و صهیونیستی باشد و باید در این روز از استکبار و ظلم تبری جست.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با تقدیر از پزشکانی که با ستاد نماز جمعه همکاری و  هر جمعه در طرح پزشک آدینه شرکت می کنند، افزود: روز پزشک در راه است و در این روز از همه پزشکانی که به خاطر خدا کار می کنند و بی هیچ چشم داشتی به درمان مردم در مصلی می پردازند تقدیر می کنیم. حجت الاسلام «نوری» افزود: هم اکنون در حدود صد پزشک و نیروی پزشکی داریم که در اردوهای جهادی و نقاط مرزی و دورافتاده استان خدمت می کنند که بیشتر آن ها از تهران آمده اند. وی ادامه داد: این افراد بدون هیچ چشم داشتی مطب خود را رها کرده اند و در این مناطق و محروم ترین نقاط مرزی رایگان کار می کنند.
حجت الاسلام «نوری» با بیان این که امروز اگر جنگی در بگیرد فقط به مناطق مرزی ختم نمی شود، افزود: جنگ افزار های امروزی به شکلی هستند که می توانند همه نقاط یک کشور درگیر جنگ را هدف قرار دهند و برای همین تمام یک کشور و حتی دورافتاده ترین نقطه آن درگیر می شود و در معرض خطر قرار می گیرد. امام جمعه موقت بجنورد عنوان کرد: در پشت مرزها هم خطر بمباران و موشک های هدایت شونده وجود دارد و انواع بمب های میکروبی، شیمیایی و خوشه ای وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: استکبار برای رسیدن به اغراض خودش جنگ افروزی می کند و حتی جنگ های نیابتی راه می اندازد و به کشورهایی مانند کشور ما به چشم داعش نگاه می کند. وی عنوان کرد: آمریکا در اطراف ایران و در کشورهای همسایه ما مانند افغانستان، امارات و قرقیزستان بیش از سال 20  پایگاه هوایی و سامانه موشکی دارد که اگر جنگی شد کل ایران را بمباران کند و در چنین وضعیتی دفاع و سامانه موشکی اهمیت پیدا می کند و امروز اگر این همه از موشک های ما هراس دارد و می خواهد این سامانه ها جمع شود برای این است که دسترسی اش به ما ممکن نمی شود. وی افزود: سامانه موشکی ما بازدارنده است و باید از وزارت دفاع و سپاه و مجموعه هایی که برای پیشرفت سامانه دفاعی تلاش می کنند تشکر و حمایت کرد زیرا سامانه موشکی کشور فکر تجاوز را از دشمنان می گیرد. وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه قدرت دفاعی ایران به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته که سبب هراس دشمن و عقب‌نشینی آنان شده است. امام‌جمعه موقت بجنورد هم چنین به نزدیک شدن هفته دولت  اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان باید از شهیدان رجایی و باهنر که تمام زندگی خود را وقف مردم کردند الگو بگیرند و از اشراف گری و جمع‌آوری ثروت‌های میلیاردی دوری کنند.حجت‌الاسلام «نوری» اظهار کرد: قطعاً مسئولی که به دنبال ثروت‌های میلیاردی و کارهای اقتصادی باشد فرصتی برای رسیدگی به امورات مردم پیدا نخواهد کرد.
وی توصیه کرد: تمامی مسئولان علاوه بر الگو گرفتن از شهید باهنر و رجایی، همانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ساده زندگی کردن را در پیش گیرند.وی در بخش دیگری از خطبه های نماز به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نیز اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها برای زنان بلکه برای همه مسلمانان چه مرد و چه زن الگو است و ایشان در عفت، حجاب و حیا الگوی همه است. وی تصریح کرد: هر جا در جامعه عقب ماندگی و فساد است به خاطر این است که از این الگوها جدا مانده ایم و توجه نداشتن به حضرت فاطمه(س) ناسپاسی است. وی خطاب به خانواده ها گفت: دختران خود را با الگو گیری از ازدواج حضرت فاطمه (س) شوهر دهید و منتظر کسی نباشید که وضع مالی خوبی داشته باشد بلکه هم کفو بودن کافی است.
 

شیروان - امام جمعه؛ حجت الاسلام «کوثری»

عوض زاده- امام جمعه شیروان، از جهالت به عنوان مهم ترین آسیب فردی و اجتماعی نام برد و با اشاره به نشانه های جهالت انسان، اظهار کرد: انسان جاهل در شادی تندروی می کند و در اندوه ناامید می شود.حجت الاسلام «کوثری» تقارن آغاز به کار دولت دوازدهم را پس از اخذ رای اعتماد از مجلس با هفته دولت و ایام شهادت شهید رجایی و باهنر نکته قابل تاملی برشمرد و افزود: امید است دولت دوازدهم با الگو گیری از دولت شهید رجایی و باهنر کارنامه ای در تراز انقلاب اسلامی در این دوره چهار ساله جدید از خود باقی بگذارد.
 

فاروج - امام جمعه ؛ حجت الاسلام «قلی زاده»

میم پرور- امام جمعه فاروج با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت ها گفت: در اسلام، ارزش عمر بستگی به ایمان، عمل صالح، بندگی خدا و اخلاق نیکو دارد.حجت الاسلام «قلی زاده» با تجلیل از روحیه شهادت طلبی مدافعان حرم افزود: دشمن خیال می کند با بریدن سر شهید حججی ها می تواند مقاومت و شهادت را تعطیل  کند اما شاهد بودیم که شهادت مظلومانه اما با اقتدار  شهید حججی چه صبح عاشورایی را در کشور و حتی خارج از کشور  علیه فرقه های ظاله و حامیان آن ها ایجاد کرد.

 

گرمه - امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

محمودیان- امام جمعه گرمه با تسلیت  سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) گفت: امام جواد (ع) از کودکی در مقابل دشمنان اسلام ایستاد.حجت الاسلام «تاتاری» با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) افزود: تبیین سیره این دو بزرگوار، بزرگترین درس برای زندگی انسان هاست.وی با گرامیداشت هفته دولت تصریح کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا خدمات صورت گرفته دولت برای مردم بازگو  و مطالبات بیان شود تا بتوان بر موفقیت های نظام افزود.
 

تیتکانلو - امام جمعه؛ حجت الاسلام «نادعلیزاده»

امام جمعه تیتکانلو با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حججی گفت: شهادت این شهید، مظلومانه اما در عین حال مقتدرانه بود و در جبهه مقاومت فرقی نمی کند شهید احمد مشلب از لبنان باشد یا شهید حججی از ایران و یا سایر شهدا از سراسر دنیا و خون این شهدا به نفع اسلام و  به ضرر استکبار رقم خواهد خورد.حجت الاسلام «نادعلیزاده» افزود: اعتماد به دشمن، منافع مادی یک جامعه و همچنین هویت ملی، تاریخی و دینی و همه فرهنگ یک جامعه را نابود می کند.
 

قاضی - امام جمعه؛ حجت الاسلام «شریعتی نژاد»

امام جمعه قاضی گفت: ریشه کن کردن فقر و فسادهای مالی و اخلاقی از برنامه های اولویت دار دولت باشد و دولت قدر نیروهای انقلابی را بداند و چه خوب است وزیر کشور از افرادی در پست اجرایی استفاده کند که اندیشه و تفکر آنان، جمع بین سیاست و دیانت باشد.حجت الاسلام «شریعتی نژاد» افزود: مصلحت نظام و مردم در آن است که در کشور اسلامی ایران مدیران با علما و حوزه های علمیه و اساتید حوزه های انقلابی در تعامل باشند.
 

آشخانه - امام جمعه؛ حجت الاسلام «احمدزاده»

برومند- امام جمعه آشخانه گفت: فضای سیاسی کشور با آغاز دولت دوازدهم وارد دوره جدیدی شده و تغییرات مدیریتی در سطوح کلان به سطوح میانی نیز سرایت کرده است و آن را با تغییر و تحولات زیادی روبه رو می کند.حجت الاسلام «احمدزاده» با بیان این که ایران محور اقتدار است و غربی‌ها هر کاری در منطقه بخواهند انجام دهند، بدون گرفتن نظر ایران موفق نخواهند بود، افزود: ویژگی کشورمان این است که ما به عنوان جبهه اسلام در برابر کفر ایستاده‌ایم.
 

راز و جرگلان -  امام جمعه؛ حجت الاسلام «نوروزی»

رحمانی- امام جمعه راز و جرگلان گفت: مملکتی که تعیین سرنوشت مردم به دست خود آنان است از بالاترین ارزش ها برخوردار است.حجت الاسلام «نوروزی»افزود: آمریکای جهان خوار، استقلال ما را هدف قرار داده است اما ملت ما پشت سر رهبر خود ایستاده اند و با پیروی از ولایت فقیه، جواب زورگویان و یاوه گویان را خواهند داد.وی با تبریک هفته دولت ابراز کرد: دولت خدمات زیادی به مردم ارائه کرده است و این خدمات ادامه خواهد داشت و هفته دولت فرصت مناسبی است تا این خدمات برای مردم تبیین شود.
 

بام و صفی آباد - امام جمعه؛ حجت الاسلام «هوشمند نژاد»

سجادی- امام جمعه بام و صفی آباد گفت: روز «دحوالارض» روز گستراندن زمین زیر خانه کعبه است.حجت الاسلام «هوشمند نژاد» با تسلیت شهادت شهید «محسن حججی» افزود: داعش زاییده آمریکا برای تضعیف قدرت اسلام و تجزیه کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به تصویب قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا ابراز کرد: وحدت قوا برای رویارویی با نظام سلطه و آمریکا امری ضروری است.
 

سنخواست - امام جمعه؛ حجت الاسلام «سعیدی»

امام جمعه سنخواست با تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) گفت: آن امام همام در سن پایین به امامت رسید و مظهر شجاعت و جود و سخاوت بود.حجت الاسلام «سعیدی» با اشاره به  هفته دولت افزود: رهبر انقلاب بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری، سه نکته مهم پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در مقابل هر سلطه طلبی را سفارش کردند.
 

غلامان - امام جمعه؛ حجت الاسلام «سلیمانی»

امام جمعه غلامان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی گفت: شهادت ایشان درس بزرگی برای مردم جهان است و خون وی، خون دیگر آزادمردان را به جوش آورده است.حجت الاسلام «سلیمانی» افزود: برای حمایت از کشاورزان و دامداران تاخیر وام های آن ها بخشیده شده است و می توان اصل وام را پرداخت و با بانک کشاورزی تسویه کرد.وی با اشاره به روز گرامیداشت مساجد گفت: جوانان را به مساجد هدایت کنیم تا جوانان با قرآن و سبک زندگی اسلامی بیشتر آشنا شوند.
 

جاجرم - امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «موسوی جاجرمی»

معینی- امام جمعه موقت جاجرم از کودتای  28 مرداد به عنوان روز تلخ  در تاریخ ایران یاد کرد و گفت: باید بررسی کرد که منشا و ریشه این گونه اتفاقات چیست و حواس مان باشد که این گونه وقایع تلخ دوباره رخ ندهد.حجت الاسلام «موسوی جاجرمی» با اشاره به این که بین دین و دنیا جدایی نیست افزود: یکی از عوامل کودتای 28 مرداد، تفکر غیر دینی بود و آن هایی که اندیشه و تفکر سکولاریسم داشتند باعث رخ دادن آن اتفاقات تلخ شدند.وی ابراز کرد: اگر می خواهیم از دشمن سیلی نخوریم باید با اتکا به دین و پیروی از ولی فقیه، توطئه های دشمن را خنثی کنیم و به دشمنان اسلام سیلی بزنیم.
 

اسفراین - امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «رضی»

نجفیان- امام جمعه موقت اسفراین با تسلیت  سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: پیشوایان دین و اولیا برگزیدگان الهی هستند. حجت الاسلام «رضی» با تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) تصریح کرد: جستار در معیار و ملاک همسر برتر و توجه به ازدواج آسان باید مورد توجه به ویژه خانواده زوجین باشد.وی با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم ابراز کرد: مشکلات تولید، رفع موانع اشتغال و بهبود وضعیت معیشت باید در نظر مسئولان جزو اولویت های اساسی کشور باشد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار