یکی از معضلات اجتماعی ،در حال حاضر گسترش روزافزون طلاق و بهم خوردن کانون گرم خانواده می باشد
کد خبر: ۴۸۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 18 August 2017
به گزارش خبرنگارتابناک استان آذربایجان غربی ازخوی ؛حجت الاسلام شکوری با حضور در اجتماع سرمربیان طرح صالحین خواهران از شهرهای شمال استان طی سخنانی اظهار داشت :یکی از معضلات اجتماعی ما در حال حاضر گسترش روزافزون طلاق و بهم خوردن کانون گرم خانواده می باشد .
وی ادامه داد بسی جای تأسف است که نوع این طلاقها به ویژه در میان جوانان بصورت توافقی (طلاق عاطفی) صورت می پذیرد و این موضوع علل و عوامل مختلفی دارد که یکی از این علت ها عدم درک زوجین از وظایف و تکالیف متقابل می باشد .
وی در ادامه به چندموردازوظایف خانم ها درقبال شوهران خوداشاره کردوگفت: چند مورد از وظایف خواهران در قبال شوهران خود با استناد به روایات مطرح سازم و لازم به ذکر است که شبیه این وظایف و بلکه بیشتر به عهده آقایان است که باید در برابر زنان رعایت بکنند.
وی در ادامه عشق ورزیدن زن به شوهر ،جلب کردن رضایت شوهر ،ناسپاسی نکردن در برابر خدمات و زحمات او ،لجبازی نکردن با شوهر ،اذیت نکردن او ،پرهیز از چشم داشت های نابجا ،کمک کردن به شوهر ،زینت کردن خود برای او را از جمله وظایف زن در قبال شوهر برشمرد .
وی با استناد به روایتی از رسول خدا(ص) اظهار داشت: آن بزرگوار می فرماید هر زنی که در حج و جهاد و دانش اندوزی به شوهرش کمک کند، خداوند آن پاداشی را که به زن حضرت ایوب علیه السلام داده است، به او می دهد.
اهداف ازدواج از دیدگاه اسلام
حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهداف ازدواج از دیدگاه اسلام اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات مربوط به اختلافات خانوادگی و زن و شوهر را مورد بررسی قرار بدهیم قطعا یکی از عوامل اساسی این است که آنان اهداف ازدواج از دیدگاه اسلام را مورد توجه قرار ندادند و در نهایت از ازدواج اهداف انحرافی و وارداتی را دنبال می کنند سرانجام به اختلاف و جدایی منجر می شود .
وی درادامه به اهداف ازدواج که از آیات و روایت اهل بیت استفاده می شود اشاره کرد وافزود: پاسخ به ندای غریزه و فطرت، ایجاد كانون آرامش برای دو همسر، تكمیل و تكامل و كمك به تعادل و رشد یكدیگر، سلامت و امنیت اجتماعی، تأمین نیازهای روانی ـ اجتماعی، داشتن فرزند و تربیت كودكان و نوجوانانی صالح، سالم، حفظ عفت و پاكدامنی، دوستی، محبت و عشق، اجرای سنت رسولخدا(ص) و تأمین سلامت جسم و روان و برقراری تعادل از جمله اهداف ازدواج می باشند .
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ویژگیها و شرایط لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده ،رشد لازم جسمانی ،رشد عقلی ،رشد از نظر عاطفی ،رشد اجتماعی و رسیدن به رشد لازم از نظر اخلاقی را از جمله شرایط ازدواج برای زوجین برشمرد.
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار