کد خبر: ۴۸۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 18 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار يزد با اشاره به ثبت بافت تاريخي يزد در ميراث جهاني يونسکو، توسعه گردشگري اين استان را جزو اولويت هاي استاني قلمداد کرد.
 سيدمحمد ميرمحمدي در برنامه تلويزيوني سروستان از شبکه «شما» با بيان اين خبر افزود: منطقه علم و فناوري يزدهم به عنوان نخستين مورد در سطح کشور فعاليت خود را آغاز کرده است.
وي با بيان اينکه مرکز سرمايه‌گذاري استان نيز راه‌اندازي شده است گفت: در اين مرکز از همه دستگاه‌هاي ذيربط براي صدور مجوز فعاليت‌هاي صنعتي و توليدي دعوت به حضور شده تا سرمايه‌گذاران به دور از بوروکراسي‌هاي اداري، بتوانند مراحل اداري را طي کنند. به علاوه سند آمايش سرزميني استان تا پايان امسال تدوين و آماده مي شود. اين سند يک طرح ملي است.
ميرمحمدي افزود: يزد جزو استان‌هاي غني از نظر منابع معدني و انساني است و در عين حال عرصه‌هاي گردشگري و علم و فناوري آن هم متنوع هستند بنابراين بايد به مجموعه استان به عنوان جورچيني نگاه کنيم که هر قطعه آن، قطعه ديگر را تکميل مي‌کند.
در ادامه برنامه محمد رضا تابش، نماينده مردم اردکان با اشاره به معضلات رشد شهرنشيني و کاهش جمعيت روستايي در استان يزد گفت: دليل اين مسئله عدم اشتغال پايدار در روستاها به دليل کمبود منابع آبي است به طوري که در حال حاضر آب شرب حدود 300 روستا به وسيله تانکر تأمين مي‌شود و کشاورزي آنها هم با مشکلات بيشتري روبروست. هرمتر مکعب آب در اين روستاها با قيمتي حدود 10 هزار تومان تأمين مي‌شود.
وي با بيان اينکه توسعه پايدار نيازمند رشد اقتصادي و توليد ثروت است افزود: توجه به مسائل اجتماعي از جمله گسترش عدالت و حفظ محيط زيست از ديگر عوامل توسعه پايدار هستند و تا زماني که به وسيله برنامه‌هاي آمايش سرزميني در گستره ايران زمين، اين سه ضلع را تکميل نکنيم دوره آزمون و خطا به سر نمي‌رسد.
عضوکميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ثبت بافت تاريخي يزد در ميراث جهاني يونسکو، موقعيت ممتازي را براي اين استان به وجود آورده که بايد به خوبي از آن استفاده کنيم؛ امروز با مشکلاتي همچون کمبود آب و آلودگي هوا در يزد روبرو هستيم که البته با اجراي طرح‌هايي همچون انتقال آب از خليج فارس، برخي از آنها حل مي‌شوند.
در ادامه محمدرضا صباغيان بافقي، نماينده مهريز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس، گفت: معضلات استاني سبب شده روستانشينان و کشاورزان يا به شهرها مهاجرت کنند يا وام‌هاي طولاني مدت اخذ کنند که به خاطر همين مسئله گرفتار بانک‌ها شده‌اند.
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور افزود: مجلس شوراي اسلامي يک و نيم ميليارد دلار براي حل مشکلات روستاها اختصاص داده ولي نيازمند تدبير بيشتر براي رفع معضلات روستائيان هستيم.
وي گفت: برنامه توسعه پنجم به عقيده کارشناسان بين 20 تا 30 درصد اجرايي شده و استان يزد هم از اين مقوله استثناء نيست؛ تا زماني که مجلس بُعد نظارتي خود را تقويت نکند، دولت‌ها انحرافاتي از بودجه و برنامه دارند.
صباغيان بافقي با انتقاد از عملکرد برخي نمايندگان مجلس، ادامه داد: برخي نمايندگان بر اساس شعارها يا علاقمندي‌ها و سلايق خود، طرح‌هايي ارائه مي‌‌دهند و با قدرتي که دارند و با فشار زياد آنها را اجرايي مي‌کنند که موجب مي‌شود دولت از مسير خود خارج شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار