مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: میانگین جابه‌جایی مسافر از طریق خطوط ریلی در استان فارس ماهانه 35 هزار نفر است.
کد خبر: ۴۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 18 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:غلامحسین ولدی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی راه‌آهن در سال هزار و 390 در فارس 500 کیلومتر خط ریلی و 23 ایستگاه مسافران را جابجا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از 13 هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن کشور چهار درصد در استان فارس فعال است که در طول هفته به‌صورت دائم مسافران را به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت واگن‌های قطار از شیراز به مشهد و تهران 90 درصد است که با تمهیدات صورت گرفته این میزان افزایش می‌یابد.

ولدی بیان داشت: بر اساس سیاست‌های راه‌آهن در برنامه هزار و 404 جابجایی بیش از 30 درصد معادل 62 میلیون تن بار پیش‌بینی‌شده است و با اجرایی شدن این طرح شاهد تسریع در حمل بار هستیم.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس اضافه کرد: فارس در تولید گندم رتبه نخست تا سوم کشوری را سالانه با تولید یک‌میلیون تن به خود اختصاص داده است و در این راستا 67 درصد در داخل و 23 درصد به خارج از استان حمل می‌شود.

ولدی ابراز داشت: برای تسریع در حمل بار گندم در آینده نزدیک در کنار ایستگاه راه‌آهن سیوند فارس سیلوی مکانیزه احداث و سالانه 200 تا 300 هزار تن گندم از طریق خطوط ریلی حمل می‌شود.

وی اظهار داشت: با احداث راه‌آهن یزد، اقلید و یاسوج با 54 درصد پیشرفت فیزیکی زمان مسیر شیراز به مشهد مقدس را از طریق اقلید 4 ساعت کاهش می‌دهد و دیگر نیازی به رفتن به ایستگاه اصفهان نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: با رایزنی با شرکت سایپا مقرر گردید زمینی در کنار ایستگاه راه‌آهن در اختیار این شرکت قرار گیرد تا به توانند 15 درصد از خودروهای تولیدی معادل 123 هزار دستگاه را در شیراز دپو و سپس به دیگر استان‌های هم‌جوار توزیع کند.

ولدی تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی فارس انجام شد مقرر شد اعزام کاروان زیارتی به مشهد مقدس از تخفیف 40 درصدی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار