رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: فضای سبز پادگان های نظامی به سبزی شهر کمک شایانی کرده است.
کد خبر: ۴۸۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 18 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:سعید معصومی  در نشستی خبری  این مطلب را بیان کرد و افزود: کل قسمت هایی که در پادگان ها و مراکز نظامی وجود دارد فضای سبز شهری را شامل می شوند که ما در مواردی از جمله گیاه پزشکی و نگهداری به آنان خدمات رسانی می کنیم.

وی در ابتدای این نشست با انتقاد از سیمای خیابان کریم خان زند شیراز عنوان کرد: ویژگی این بخش از شهر موجب شده نیاز به توجه ویژه داشته باشد.

معصومی با توجه به بیماری و در پی آن قطع بخشی از درختان صنوبر حاشیه و جدار رودخانه خشک شیراز که ۱۵ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر جدار این رودخانه  را در برمی گیرد ادامه داد: از آنجا که عمر درختان صنوبر کاشته شده در این بخش به پایان رسیده و متاسفانه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شیراز با کاهش منابع آبی روبه رو شد، آفت و آلودگی هم سراغ این درختان آمد و در مواردی به باغهای قصردشت هم سرایت کرد که بدین خاطر ناچار به قطع آنان شدیم.



معصومی درعین حال از کاشت و جایگزینی درختان آیلان(عرعر)، زیتون تلخ، پردیس و توت وحشی در حاشیه رودخانه خشک شیراز خبر داد و گفت: کاشت درختان افرا و چنار به دلیل اقلیم و گرمای هوا دیگر در شیراز توجه پذیر نیست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز همچنین استقبال شهروندان شیرازی از طرح «باهم و برای هم درخت بکاریم» را مورد اشاره قرار داد و افزود: سامانه ای برای این طرح در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند درخواست کاشت درخت کنند؛ ۳ پیمانکار به این طرح پیوستند و تاکنون ۱۲هزار اصله درخت در قالب این طرح به فضای سبز شهری شیراز افزوده شد.



وی با توجه به پهنه دشت شیراز اعلام کرد: شهروندان مناطق ۱، ۶ و ۱۰ شیرازدرخواست بیشتری در قالب طرح یادشده داشتند.

 در طرح «باهم و برای هم درخت بکاریم» شهروندان می توانند از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز درخواست کاشت درخت داده و حفظ و نگهداری آنرا برعهده بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار