مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت خرما (خارک و رطب) از سطح 2 هزار و 700 هکتار از نخلستان های این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه امسال بیش از 16 هزار تن محصول خرما برداشت شود.
کد خبر: ۴۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 18 August 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بستان اسلامی، با وجودی که بارش بی سابقه برف و سرمای شدید اواخر زمستان سال 95 خسارت زیادی به ثمردهی نخلستان ها و شکوفه های درختان خرما در این شهرستان وارد کرد و موجب کاهش 20درصدی محصولات خرما و 30درصدی محصولات مرکبات شدامابرآورد می شود نخلدران خنج تا پایان فصل برداشت افزون بر 16 هزار تن محصول خرما برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه کنند.
وی افزود: محصولات خارک و رطب این شهرستان، نخستین محصول نوبرانه خرماست که به سبب مرغوبیت دست چین می شود و در بازار داخلی و خارجی از رونق خوبی برخوردار است.
او گفت: خارک و رطب این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان های آذربایجان غربی، ایلام، یزد، اصفهان، تهران، استان های شمال کشور و همچنین به خارج از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود. 
اسلامی بیان کرد: برداشت نوبرانه خرما در شهرستان خنج زمینه اشتغال بیش از 2 هزار نفر را به طور مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: این شهرستان با دارابودن افزون بر 2 هزار و 700 هکتار نخلستان مثمر و تولید متوسط 16 هزار تن خرما در سال یکی از مراکز عمده تولید این محصول در جنوب استان فارس به شمار می آید.
اسلامی بیان کرد: در این شهرستان بیش از 25 نوع (واریته) خرما وجود دارد که ارقام پُر محصول و مرغوب آنها شامل شاهانی، هلیله ای، خاصویی، گشخوار، پنجه عروسی، پیام، مجول و گیهانی است.
وی گفت: کار برداشت خرمای خشک نیز در این شهرستان همه ساله از مهرماه شروع می شود و تا نیمه آبان دارد. 
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار