تابناک: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با میانگین 120 میلی متر بارندگی، نصف میانگین بارندگی کشور را دارد و شهرستان سمیرم بیشترین خسارت در زمینه خشکسالی را در گستره استان متحمل شده است.
کد خبر: ۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 15 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حمیدرضا صادقی در مراسم معرفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم افزود: میانگین بارندگی کشور ایران 250 میلی متر است که این میزان کمتر از یک سوم میانگین بارندگی در دنیاست.

مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم نیز گفت: بهینه سازی و استفاده درست در مصرف آب اولویت کاری این مجموعه است.

احمد تیموری با اشاره به ادامه خشکسالی و تنش آبی در بیشتر مناطق کشورمان افزود: این وضعیت با وجود کاهش بارندگی و تغییر اقلیم رو به افزایش است.

به گفته این مسئول جدید اولویت دوم مجموعه جهاد کشاورزی سمیرم برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت در منطقه است.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مراکز تحقیقاتی کشاورزی و کمیته های تخصصی آب اظهار کرد: سمیرم منطقه ای با استعداد وتوانمندی خوب خاک و آب است که باید از این ظرفیت خدادادی بهترین بهره ها را برد.

فرماندار سمیرم در ادامه با انتقاد ازرویکردها و عملکرد ضعیف دولت قبل ادامه داد: همه تلاش دولت تدبیر و امید خدمت به مردم و اخلاق مداری است.

محمد حسین نصرتی گفت: تعامل و راستگویی دولت برای حق و حقوق ملت اصلی فراموش نشدنی برای خدمت به مردم عزیز است.

در این مراسم از خدمات همت علی انصاری در سمت مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تقدیر شد و احمد تیموری مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان های دشتستان استان بوشهر و دهاقان اصفهان به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی سمیرم معرفی شد.

شهرستان کوهستانی سمیرم با افزون بر 36 هزار هکتار باغ و 30 هزار هکتار زراعت و تولید متوسط سالانه 350 هزار تن سیب درختی مرغوب با اشتغال 91درصدی مردم در بخش کشاورزی و افزون بر 100هزار جمعیت شهری، روستایی و عشایری، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار