مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد:
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: سود خالص نمایشگاه در سال گذشته 22 میلیارد و 643 میلیون ریال بوده است که این عدد رشد 32 درصدی را نسبت به سال 94 نشان می دهد.
کد خبر: ۴۷۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، احسان ارکانی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی در دنیا اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی به عنوان یک صنعت جهانی در سرتاسر دنیا و در محیط های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فعال است و با توجه به نقش مهم صنعت نمایشگاهی در اقتصاد، صاحبان این صنعت در کشورهای مختلف تلاش می کنند نمایشگاه‌ها را به شکلی موثر و اثربخش برگزار کنند.

وی گفت: تعداد غرفه داران و بازدیدکنندگان هر نمایشگاه نقش ویژه ای در ارزیابی آن ایفا می کنند بنابراین مراکز نمایشگاهی باید با استفاده از ابزارهای تشویقی و ترفیعی ارزش بالاتری برای مشارکت کنندگان قائل شده و در جهت توسعه برندهای نمایشگاهی حرکت کنند.  

مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی مشهد با بیان اینکه نمایشگاه ها محرک اقتصاد هستند، افزود: بازدهی صنعت نمايشگاهي در دنيا بطور متوسط شش برابر هزينه‌هايي است كه انجام می شود، به عنوان مثال اگر هزينه برپايي نمايشگاه‌ها در سطح دنيا 400 ميليارد دلار باشد، عايدي آن براي ساير بخش هاي اقتصادي حدود 6 برابر اين رقم برآورد مي‌شود.

ارکانی با تأکید بر افزایش تعداد مراکز نمایشگاهی و رقابت شدید کانال های تبلیغاتی مختلف با این مراکز، گفت: همین امر نشان می دهد شناخت تخصصي از بازار و صنعت از چه جایگاه مهمی برخوردار است و می تواند منجر به جلب احترام و علاقمندی مشتريان شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اکنون فعاليت هاي نمايشگاهي و همايشي  خود را در سطح منطقه ارائه می کند و سالانه حدود 50 نمایشگاه در این مرکز برگزار می شود.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی مشهد ادامه داد: مجموع مساحت نمايشگاه بین المللی مشهد نزدیک به 600 هزار مترمربع است كه فاز يك آن با فضاي مفيد 250 هزار مترمربع مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مشهد سالانه ميزبان بيش از 3 میلیون نفر بازدیدکننده است، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد تاکنون 71 رويداد خارجي را در چهار قاره دنیا در قالب نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران و مشاركت در نمايشگاه هاي بين المللي و تخصصي با همکاری هزار و 402 شرکت ایرانی برگزار کرده است. 

ارکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح توسعه فضاهای مسقف و روباز نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: طرح توسعه نمایشگاه مشهد، فضاهای نمایشگاهی مسقف و روباز را به وسعت 150 هزار مترمربع در بر می گیرد که شامل سالن های جلسه، پارکینگ، انبار، گمرک، هتلهای 3 و 5 ستاره، مرکز تجارت جهانی و رستوران ها می شود. 

وی بیان کرد: فاز دوم طرح توسعه نیز در فضایی به وسعت40 هزار مترمربع و در قالب 4 سالن 10 هزار مترمربعی طراحی شده و بخش های انبارها، کارگاه ها، بخش های اداری، خدمات، آتش نشانی، اورژانس، گمرگ، پست و انتظامات را شامل می شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با تأکید بر عملکرد مطلوب نمایشگاه در سال 95 گفت: آمار نشان می دهد که نمایشگاه بین المللی مشهد، طی سال گذشته علی رغم رکود اقتصادی، کماکان از درصد رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

 ارکانی ادامه داد: در سال گذشته 52 نمایشگاه با حضور چهار هزار و 219 غرفه دار برگزار شد و بیش از دو میلیون و650 هزار نفر از مجموع نمایشگاه های سال گذشته بازدید کردند، همچنین متراژ مفید اجاره داده شده 166 هزار مربع بود که رشد 13 درصدی را نسبت به سال 94 نشان می دهد. 

او اما سود خالص نمایشگاه بین المللی مشهد را در سال گذشته 22 میلیارد و 643 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این عدد نسبت به سال 94 رشد 32 درصدی داشته است، همچنین رشد درآمد نسبت به بودجه در سال 95 به 13 درصد رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار