دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اصفهان با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه استان و مسئولان استانی و شهری اصفهان در حالی به کار خود پایان داد که حواشی قابل تاملی را به همراه داشت.
کد خبر: ۴۷۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 08 August 2017
به گزارش تابناک : این آیین از ساعات ابتدایی عصر روز دوشنبه و در آستانه روز خبرنگار در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان در حالی کار خود را آغاز کرد که جمعیت قابل توجه خبرنگاران و عکاسان خبری حاضر در این مراسم حضور بهم رساندند و با وجود ظریفت بالای این سالن به دلیل استقبال اصحاب قلم برخی از خبرنگاران و همانند همیشه عکاسان خبری جایی برای نشستن نداشتند و متصدیان سالن مجبور به اضافه کردن صندلی در این سالن شدند.

اما دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اصفهان که برای نخستین بار به همت خانه مطبوعات استان و با حمایت جمعی از نهادها و ادارات بنام استان تشکیل شد، زمزمه‌هایی را میان خبرنگاران ایجاد کرد و به گفته برخی از خبرنگاران با وجود اینکه قرار بود این جشنواره به صورت مستقل و خالی از هرگونه جانب‌داری برگزار شد، اما مطابق معمول حواشی باز هم دامن جشنواره مطبوعات اصفهان را گرفت.

شرکت کنندگان در دو بخش حرفه‌ای و جنبی در مجموع 1206 اثر ارسال کردند که تعداد کل آثار بخش حرفه‌ای 841 به شرح  مقاله63، سرمقاله و یادداشت 130، مصاحبه 120، تیتر 116، صفحه آرایی 46، طنز مکتوب 55، کاریکاتور 35، خبر39، گزارش 180، تک عکس 31 و گزارش تصویری 26 اثر است.

همچنین تعداد آثار بخش جنبی(ویژه) به تفکیک موضوعات  قرآن و عترت 44، ترویج فرهنگ نماز در خانواده 6، گفتمان سازی، فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی 29، شهر خلاق 47، آسیب اجتماعی، مواد مخدر، روانگردان 64، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل 45، مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت 35، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال 61، شهردار موفق 33 اثر بودند.

در این مراسم که با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهری، مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد از برگزیدگان دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

اما نکته قابل تامل این جشنواره بیانیه انجمن عکاسان خبری استان اصفهان بود که نکات قابل تاملی از زبان نماینده عکاسان خبری در حضور استاندار اصفهان بیان شد که از نکات مطرح‌شده نبود بیمه خبرنگاری و عکاسان خبری است و اینکه خبرنگاران و به‌ویژه عکاسان بدون پشتوانه بیمه‌ای همواره در انعکاس اخبار و تصاویر رویدادهای خبری استان پیشگام بودند و کمتر مورد حمایت عملی و نه زبانی مسئولان قرار گرفته‌اند.



منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار