کمتر از یک ماه از جنجال بر سر عدم ایمنی خط 7 مترو تهران نمی گذرد که این روزها اخباری مبنی بر افتتاح زودهنگام خط 8 نیز در رسانه ها منتشر شد. در این خصوص برخی از منتخبین شورای شهر پنجم و اعضای شورای شهر چهارم واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۴۷۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 07 August 2017
به گزارش تابناک : آخرین روزهای حضور شهردار تهران سپری می شود این در حالی است که مدیران شهری با افتتاح زودهنگام برخی پروژه ها سعی در رقابت با شهردار آینده هستند اما از این نکته غافل شده اند که جان مردم اهمیتش به مراتب از افتتاح پروژه های شهری بالاتر است. در این راستا ماه گذشته جنجال بسیاری در صحن علنی شورای شهر در گرفت. حافظی با داشتن اسنادی در دست تاکید می کرد که خط 7 مترو امکان دارد که از ریل خارج شود اما برخی اعضای شورای شهر از شهردار حمایت کردند و امروزه شاهد افتتاح خط نا ایمن دیگری هستیم. 

در این خصوص در کانال تلگرامی محمد علیخانی، عضو منتخب شورای شهر تهران در اعتراض به افتتاح خط 8 مترو گزارشی از رحمت الله حافظی آورده شده است. در این خصوص عنوان شده است که رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در اعتراض به عدم ایمنی خط 8 مترو تهران مطالب تندی بیان کرده است؛ حافظی در این باره می گوید: در یک نگاه غیرکارشناسی به خط 8 مترو می‌توان مجاورت بسیار نزدیک خط 8 با اتوبان تهران – قم را متوجه شد، فاصله خطوط ریلی با اتوبان تهران – قم ، کم است و این در حالی است که پیش‌بینی جداکننده‌های مناسب نیز دیده نشده و این فاصله تهدید است. اگر خودرویی از اتوبان خارج شود، به راحتی می‌تواند تورهای محافظ خط مترو را تخریب کرده  وارد حریم ریلی شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گاردریل و جداکننده مناسب فی‌مابین خطوط ریلی و اتوبان تهران قم تعبیه نشده است و به راحتی یک خودرو می‌تواند وارد خط شود. این اقدام شهرداری تهران ما را به یاد راه‌آهن شیراز می‌اندازد که با عجله افتتاح شد اما مسوولان مجبور شدند حدودا دو سال خط راه‌آهن را بعد از افتتاح تعطیل کنند تا تکمیل شود. آقایان شهرداری می‌خواهند کارها را به نام خود تمام کنند و این اتفاق‌های عجولانه پسندیده نیست. آقایان در شورا به جز تعدادی انگشت‌شمار همگی از اقدامات شهرداری حمایت می‌کنند.
وی در ادامه اعتراضات خود بیان کرد: وقتی که من مستندات ناایمن بودن خط 7 را اعلام کردم، عنوان داشتند که این شبنامه است و هنگامی که به بازدید از خط 7 رفتیم با اینکه گزارش عدم ایمنی کاملا منطبق بر واقعیت بود، اما آقایان عنوان کردند که من باید از مردم به دلیل تشویش اذهان عمومی عذرخواهی کنم، از چنین اعضای شورایی چه انتظاری دارید؟

از سوی دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص نیز واکنش نشان داده است. مهرداد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به گفته‌های مسئولان شهرداری تهران در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از خط مترو تهران-فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: در مکاتبات و مراجعاتی که مسئولان شرکت مترو و شهرداری تهران با دادگستری بخش آفتاب داشته‌اند موفق به اخذ حکمی شده‌اند که فقط بتوانند این خط را افتتاح کنند اما طبق همین حکم تا زمانی که طرح ایمنی این خط در شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی مورد تائید قرار نگیرد و در ادامه اجرا نشود، شرکت مترو تهران حق بهره‌برداری از این خط را ندارد.
وی افزود: بنا بر این حکم، خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) امروز فقط افتتاح می‌شود و فردا هیچ قطاری از روی آن عبور نخواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌طور حتم در صورت بروز هرگونه اتفاق، هیچ‌کس مسئولیت آن را قبول نخواهد کرد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار