در حالی طیب نیا از تسریع در روابط تجاری کشورمان با چین خبر می دهد که چین در اقدامی بی‌سابقه یک‌به‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانی‌ها است؛ دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه کشورمان است.
کد خبر: ۴۷۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 07 August 2017
به گزارش تابناک : در دیدار خه لی فنگ رییس کمیسیون اصلاحات و توسعه جمهوری خلق چین و وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، روابط اقتصادی دو کشور در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، این در حالی است که  برنامه پایش دیشب به موضوع بستن حساب‌های ایرانیان در سه بانک چین پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این برنامه عنوان شد که طی اطلاعاتی که از کارآفرین‌ها به دست رسیده چین در اقدامی بی‌سابقه یک‌به‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان است ، دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایرانیان است.

گفتنی است طبق اعلام فعالان اقتصادی کشورمان، چین حساب های ایرانیان در بانک های ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است.

اما در حالی خبر مسدود شدن حساب ایرانیان در بانکهای چین به گوش می رسد که روابط تجاری ایران با این کشور در حال توسعه و گسترش است.

بر اساس این گزارش هفته گذشته وزیر اقتصاد طی نشستی با رییس کمیسیون اصلاحات و توسعه جمهوری خلق چین، قرارداد تجاری تامین مالی پروژه برقی کردن راه آهن تهران مشهد را به امضا رساند و این این پروژه در بانک صنعت و معدن به عنوان اولین پروژه تامین مالی ایران و چین امضا شد.

جالب اینکه طیب نیا، طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان را به احتمال زیاد، دومین پروژه ای خواند که از سوی چینی ها تامین مالی خواهد شد.

همچنین وزیر اقتصاد اعلام کرده که علاوه بر این موارد، حجم انبوهی از پروژه ها در طول زمان به طرف چینی معرفی شده که امروز به ما قول دادند که همه آنها را با سرعت مورد بررسی قرار داده و وارد مرحله تامین مالی بشوند.

نکته مهم در این قرارداد اینکه طیب نیا مطرح کرده است: همینطور "بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیایی" (a.w.i.b ) که ایران هم جزو موسسین آن هست؛ هم اکنون در حال بررسی تعدادی پروژه های ما جهت تامین مالی است.

اما در حالی چنین پروژه هایی به امضا می رسد که طی اطلاعاتی که از کارآفرین‌ها به دست رسیده چین در اقدامی بی‌سابقه یک‌به‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان است، دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایرانیان است.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار