رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هنر نمایش در سال های اخیر با رکود روبروبوده است و حوزه هنری در تلاش است تا رونق سابق به تئاتر اصفهان بازگردد.
کد خبر: ۴۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 07 August 2017
به گزارش تابناک : مهدی احمدی فر روز دوشنبه افزود: اصفهان همواره خاستگاه‌ تئاتر و هنر نمایش به خصوص در گونه طنز بوده است واین نگاه به صورت کشوری وجود دارد.
وی با بیان اینکه حوزه هنری اصفهان به تئاتراستان اصفهان نگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: در این راستا فعالیت هایی همچون بازسازی سالن سعدی برای اجرای نمایش و ساخت پلاتوی حرفه‌ای برای تمرین و اجرای نمایش در حال انجام است و به زودی در اختیار هنرمندان این رشته قرار می گیرد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان همچنین از بازگشایی دفتر تئاتر بچه های مساجد خبر داد و افزود: راه اندازی این دفتر از جمله اقدام های مهمی بود که در جهت حمایت از تئاتر مردمی صورت گرفت ؛ این طرح هم اینک آغاز شده و گروه های نمایشی مختلفی در مساجد شناسایی شده اند و در آینده می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
وی حمایت از رونق تئاتر خیابانی را از دیگر فعالیت های حوزه هنری استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در ماه های گذشته در همه نقاط اصفهان همانند میدان امام(ره)، میدان انقلاب، چهارباغ و سایر نقاط شهر تئاتر خیابانی اجرا شده است و درآینده نیز اجراهای دیگری نیز انجام می شود. 
احمدی فر افزود: حوزه هنری از آثار فاخر و ارزشی حمایت همه جانبه ای می کند و در این راستا تعامل با هنرمندان و کشف استعدادهای جوان را در تئاتر اصفهان در دستورکار خود دارد.
هنر نمایش در اصفهان سابقه طولانی ساله دارد و دردهه های گذشته نمایش های کُمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان خنده را بر لب هر تماشاگری می نشاند. 
نمایش طنز در اصفهان در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در برخی گردشگران داخلی و خارجی تماشای تئاتر کمدی این شهر را نیز در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند. 
در این میان زنده یاد رضا ارحام صدر در پیشینه تئاتر طنز اصفهان به عنوان یکی از چهره های ماندگار عرصه هنر نمایش اصفهان و ایران همواره مطرح بوده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار