رئیس جمهوری آمریکا در مقام دفاع از مشاور امنیت ملی خود مقابل هجمه‌های راست‌های افراطی برآمد و گفت که او "فردی خوب" و دوست و حامی اسرائیل است.
کد خبر: ۴۷۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 06 August 2017

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه  "هربرت ریموند مک‌مستر"، مشاور امنیت ملی خود را فردی "خوب" توصیف کرد و گفت که آنها با هم به خوبی همکاری می‌کنند.

اما با توجه به معیارهای ترامپ، چنین بیانیه‌ای، کوتاه بود و بعید به نظر می‌رسد که باعث از میان رفتن موضعگیری‌ها از سوی حامیان افراطی ترامپ یا حل اختلاف حزبی در داخل کاخ سفید شود.

بسیاری از حملات و هجمه‌ها به وب‌سایت "بریتبارت نیوز" تعلق دارد که تا اوت سال گذشته میلادی ریاست آن را "استیون بانون"، استراتژیست ترامپ برعهده داشت.

در مطالب بریتبارت،‌ مک‌مستر فردی بسیار "سرخود" توصیف و گفته شده که او فردی که است که مکررا به ارشد خودش ضربه وارد می‌کند.

در یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این وبسایت خبری آمده که مک‌مستر به شدت نسبت به اسرائیل و ترامپ حالت خصمانه دارد.

در بیانیه مختصر ترامپ که به خبرنگاران کاخ سفید ارائه شد، آمده است: "ژنرال مک‌مستر و من همکاری خوبی با هم داریم. او فرد خوبی  است و به شدت حامی اسرائیل است. من بابت ادامه فعالیت او در کشور راضی هستم."

"جارد کوشنر"، داماد ترامپ و مشاور ارشد وی که اغلب به عنوان رقیب مک‌مستر در چالش قدرت در کاخ سفید توصیف می‌شود، به نیویورک تایمز گفت که ژنرال مک‌مستر یک "خدمتگزار راستین و یک دارایی باارزش" است.

وبسایت بریتبارت در گزارش خود درباره بیانیه ترامپ نوشت که رئیس جمهور در دفاع از مشاور امنیت ملی خود جایگاهش را فراموش کرده  است.

این وبسایت در توصیف مک‌مستر او را "جهانی شده" خواند که توهینی از نقطه نظر "راست‌های افراطی" است.

کمپین ضد مک‌مستر در پی اخراج سه تن از مقام های کاخ سفید که متحدان بانون و ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق امریکا بودند، آغاز شد.

این افراد "عزرا کوهن-واتنیک"، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در برنامه های اطلاعاتی، "درک هاروی"، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و "ریچ هیگینز"، مدیر برنامه‌ریزی‌های استراتژیک هستند.

مک‌مستر همچنین با موافقت کردن صدور مجدد مجوز امنیتی برای سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا باعث خشم راست‌های افراطی شد.

مایک کرنوویچ، وبلاگ نویس راست افراطی که در جریان کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به تئوری‌های توطئه درباره وی پرداخته بود، در یک  کاریکاتور ضد یهود نشان داد که مک‌مستر دستاویزی است که نخ‌هایش در دست جورج سوروس، بشردوست لیبرال یهود است که خودش توسط یک شخص دیگری به نام "خانواده روتشیلد" کنترل می‌شود.

حضور مک‌مستر در کاخ سفید پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت چون در این گزارش ها آمده بود که احتمال دارد ترامپ، مشاور امنیت ملی خود را برای فرماندهی نیروهای آمریکایی به افغانستان اعزام کند. این احتمال پس از آن مطرح شد که ترامپ در جریان دیدارش با ژنرال جان نیکلسون، فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان عملکردش را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اما جیمز ماتیس، وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمرکیا از نیکلسون و کارهایش در افغانستان دفاع کردند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار