رییس پلیس راه استان اصفهان به حضور بیش از 400 نیرو در اجرای طرح تابستانه پلیس در سطح جاده های برون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 05 August 2017
به گزارش تابناک : طرح تابستانه پلیس در جاده های کشور از اول تیر تا اول مهر با هدف کاهش تلفات و خسارت های ناشی از حوادث ترافیکی در سطح جاده ها در حال اجراست.
سرهنگ حسین پورقیصری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا 150 تیم گشتی کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات در سطح جاده های استان مستقر است.
وی همچنین به فعال بودن 105 دوربین ثابت در جاده های برون شهری استان اشاره کرد و گفت: پلیس، حداکثر توان خود را با استفاده از سامانه‌های هوشمند، کنترل تخلفات با دوربین‌های ثبت تخلف ثابت و سیار و اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز در محورهای پررفت و آمد به کار گرفته است.
رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در جاده های استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین به اجرای طرح الزام استفاده از سامانه سِپَهتن(سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) در جاده ها اشاره کرد و گفت: این طرح برای اتوبوس های مسافربری برون شهری، اجرا و همه جاده های استان به این سامانه مجهز شده است.
سرهنگ پورقیصری خاطرنشان کرد: هوشمندی سپهتن بالاتر از GPS است که در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می شود.
وی افزود: این سامانه به پلیس کمک می‌کند حرکات راننده با دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است، بصورت لحظه ای، کنترل شود.
استان اصفهان در مرکز کشور و همسایگی ۹ استان بعنوان نقطه ترانزیتی، پر رفت و آمدترین جاده‌های کشور را در خود جای داده است.
بر اساس آمار رسمی، حدود ۲۵ هزار کیلومتر راه،۴۰۰ کیلومتر آزادراه، بیش از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

**رشد 21 درصدی وقوع جرایم سایبری در اصفهان**
رییس پلیس فتای استان اصفهان نیز در این نشست خبری، از افزایش ۲۱ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در این مدت پلیس همچنین موفق به کشف 27 درصدی جرائم سایبری در استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد افزایش نشان می دهد.
وی به تبدیل شدن پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان به یک یگان نمونه در فضای سایبر سطح کشور خبر داد و افزود: یکی از ارکان شاخص و اثرگذار در این موضوع میزان تعامل پلیس فتای استان با اصحاب رسانه بوده است.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه آسیب اجتماعی در جامعه متوقف نمی شود و همچنان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی،‌ اجتماعی و اخلاقی رو به پیشرفت است، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها در حوزه های آموزشی و پیشگیرانه در ارتقای آگاهی مردم بسیار موثر است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار