شب گذشته و در حاشیه برگزاری همایش نقش اصلاحات در توسعه شهری اصفهان، گزینه های نهایی برای شهرداری اصفهان از زبان فتح الله معین اعلام شد تا گمانه زنی ها در خصوص چهره های احتمالی برای حضور در ساختمان دروازه دولت اصفهان به پایان برسد.
کد خبر: ۴۷۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 05 August 2017

به گزارش تابناک : شب گذشته و در حاشیه برگزاری همایش نقش اصلاحات در توسعه شهری اصفهان، گزینه های نهایی برای  شهرداری اصفهان از زبان فتح الله معین اعلام شد تا گمانه زنی ها در خصوص چهره های احتمالی برای حضور در ساختمان دروازه دولت اصفهان به پایان برسد.

حالا توپ در زمین منتخبان شورای پنجم است که حدود دو هفته تا بررسی و رسیدن به گزینه های محتمل تر فرصت دارند که در این میان نام 15 نفر به عنوان افرادی که از منظر منتخبان اصفهان، صلاحیت و رزومه کافی برای نشستن روی صندلی مدیریت شهری اصفهان را داشته اند، مطرح شده است.

محمدعلی جوادی، قدرت الله نوروزی، سید محمود حسینی، سید رضا عقدایی، پیروز حناچی و مهدی جمالی نژاد را از جمله چهره های شناخته تر شده در این لیسن 15 نفره منتخبان شورای شهر اصفهان می توان دانست که البته در این میان نام؛ سید محمود میریان، حجت الله میرزائی، سیده فاطمه مقیمی، محمود فتاح الجنان، علی عموشاهی، مهدی فاتحی، محمدحسین سجاد، سید ابوالفضل رضوی و سید مهدی ابطحی نیز به چشم می خورد.

هرچند در میان این 15 نفر شانس سه، چهار چهره از همه برای تصدی مدیریت شهری اصفهان بیش از همه باشد اما بررسی کارنامه کاری و سابقه فعالیت هریک از آنها می تواند، شناخت بهتری از انتخاب اعضای شورای پنجم برای شهردار آینده اصفهان به دست دهد.

محمد علی جوادی با سابقه فعالیت در شهرداری اصفهان به عنوان شهردار در دوره اول شورای شهر و به مدت هفت سال، به عنوان یک چهره سیاسی اصلاح طلب شناخته شده است که در سال های اخیر شاهد فعالیتی از او در حوزه های مدیریتی اصفهان نبودیم و او ترجیح داد این سال ها را در معاونت توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی سپری کند.

جوادی در دوره شورای چهارم نیز نامش به عنوان کاندیدای شهرداری و استانداری اصفهان هم بر سر زبان ها افتاد اما شانس حضور دوباره در اصفهان را در آخرین مراحل پیدا نکرد.

قدرت الله نوروزی که نامش بعد از سال ها از پایان یافتن دولت اصلاحات در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر و با سمت رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان بر سر زبان ها افتاد و در ابتدا از او به عنوان محتمل ترین گزینه برای شهرداری اصفهان از سوی اصلاح طلبان هم نام برده شد.

او وکیل پایه یک است که هم اکنون هم به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان فعالیت دارد.

نوروزی فعالیت های سیاسی خود را با عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داده است.

سید محمود حسینی که در روزهای اخیر برخی رسانه های اصلاح طلب هم به حضور مجدد او به عنوان گزینه اصلی اصلاحات در اصفهان برای شهرداری اصفهان انتقاد داشتند، به عنوان یک چهره برجسته اصلاح طلب که سابقه استانداری اصفهان را هم در کارنامه خود دارد، مطرح شده است.

هرچند به گفته معین، حسینی پیشنهاد شهردار شدن اصفهان را نپذیرفته است اما منتخبان شورای پنجم هنوز هم نام او را در میان 14 گزینه دیگر جای داده اند.

مهدی جمالی نژاد که در دولت دهم به معاونت عمرانی استانداری اصفهان رفت و بعد از استیضاح شهردار سابق اصفهان به صندلی مدیریت شهری تکیه زد، دیگر گزینه منتخبان اصلاح طلب شورای شهر است که هرچند به اعتقاد خود یک اصولگراست اما تا این مرحله شانس حضور دوباره در میان لیست شورای پنجم را هم یافته است.

سید رضا عقدایی که حضورش در میان گزینه های شهرداری اصفهان حدود سه روز پیش رسانه ای شد، دیگر اصلاح طلب مدنظر منتخبان شورای پنجم است که با سابقه فرمانداری در شهرستان شهرضا و معاونت سیاسی و امنیتی اصفهان در دولت یازدهم، قرار است تا دو هفته دیگر شانس خود را در برابر رای اعضای شورا، برای رسیدن به صندلی مدیریت شهری امتحان کند.

هرچند عقدایی به عنوان یک چهره سیاسی در اصفهان شناخته شده است اما او سابقه فعالیت در حوزه مدیریت شهری با شهرداری منطقه 5 شهر اصفهان را در کارنامه خود دارد.

سید مهدی ابطحی هم از دانشگاه و حوزه دانش و تحقیقات پایش به لیست اصلاح طلبان برای شهرداری اصفهان باز شده است و بیش از آنکه یک چهره سیاسی باشد، به عنوان یک چهره علمی در حوزه عمران و پژوهش و فناوری مطرح است که در حال حاضر با همین زمینه، معاونت فناوری و پژوهش دانشگاه صنعتی اصفهان است.

اما در میان چهره های بومی برای رفتن به ساختمان دروازه دولت اصفهان، اصلاح طلبان به سراغ لژیونر هم رفته اند و پیروز حناچی را در میان این 15 نفر به عنوان یکی از گزینه های جدی قرار داده اند.

حناچی که از او به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران هم نام برده می شد، اکنون مورد توجه منتخبان شورای پنجم اصفهان هم قرار گرفته است و با سابقه کار در وزارت راه و شهرسازی در حوزه معاونت معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، آمدن او به شهرداری اصفهان با رای شورای پنجمی ها مشخص خواهد شد.

حناچی هم مانند بسیاری از چهره های مطرح برای شهرداری اصفهان کارنامه دانشگاهی و علمی او از فعالیت های سیاسی اش پیشی گرفته است و به عنوان یک چهره علمی در حوزه عمران و شهرسازی مورد توجه دولت های اصلاحات و نیز اعتدال بوده است.

اما در حالیکه دیشب معین از حناچی به عنوان یکی از 15 گزینه نام برد، امروز او در اطلاعیه ای  حضور خود در میان گزینه های شهرداری اصفهان را تکذیب کرد.

حناچی در این اطلاعیه آورده است: علیرغم اهمیت و جذابيت شهر تاریخی اصفهان که به درستی نصف جهان نامیده می‌شود، بنده کاندیدای شهرداری اصفهان نیستم. مطمئن هستم در درون استان و شهر اصفهان افراد قابلی برای پذيرش این مسوليت خطیر وجود دارند. برای دوستان شورای شهر ارزوی موفقیت دارم.

محمدحسین سجاد با سابقه مدیریت 20 ساله در اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، سید سید ابوالفضل رضوی با سابقه کار در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نماینده اسبق نائین در مجلس شورای اسلامی، علی عموشاهی، معاون اسبق عمران شهری شهرداری اصفهان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان،مهدی فاتحی، رئیس شورای راهبردی شهرهای جدید کشور و شهردار بهارستان، محمود فتاح الجنان، مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی و معاون اسبق اداری و مالی شهرداری اصفهان، سیده فاطمه مقیمی؛ کارآفرین ایرانی و مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین الملل سدید بلر و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران، حجت الله میرزایی؛ معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، سید محمود میریان؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مدیرکل اسبق سازمان مسکن و شهرسازی استان هرمزگان، از دیگر گزینه های تصدی شهرداری اصفهان هستند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار