در بازدید مسئولین استانی از مناطق محروم زیلایی ، اقدامات اداره کل امور عشایری استان ، مورد توجه و تقدیر مردم منطقه بود.
کد خبر: ۴۷۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 04 August 2017
در بازدید برخی از مسئولین و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از منطقه محروم زیلایی، مردم منطقه علی رغم برخی انتقادات به خاطر وجود مشکلات از برخی حوزه ها و مسئولین آن ها به شدت راضی و از آن ها تشکر می کردند ، چرا که اقدامات آن ها را مفید ، به موقع و در راستای رفع مشکلات خود می دانستند.
در همه ی روستاهای مسیر بازدید از زیلایی ، مردم منطقه از اقدامات امور عشایری استان به شدت راضی بوده و از مدیر کل این نهاد که همراه هیئت بود استقبال و از خدمات همکاران وی تشکر می کردند. در همین رابطه خبرنگاران از وی خواستار تشریح اقدامات انجام شده در این سفر شدند.
مدیرکل امور عشایرکهگیلویه و بویراحمد هم در جمع خبرنگاران حاضر در این بازدید ، به تشریح برخی از اقدامات حوزه تحت مدیریت خود پرداخت. 
 
اقدامات امور عشایری در مناطق محروم زیلایی/ تشکر مردم زیلایی از مسئولین + تصاویر 
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجید علی پور گفت: در راستای اجرای پروژه تامین آب کشاورزی از برم مورزرد زیلایی بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و یک میلیارد دیگر نیزاعتبار نیاز است.
علی پور ، گفت : تا دو سال آینده شاهد توسعه باغات در منطقه و اشتغال عشایر خواهیم بود.
وی بیان داشت: پروژه تامین آب کشاورزی و توسعه باغات زیلایی در سطحی به وسعت ۲۸۰ هکتار در مور زرد زیلایی و با قابلیت توسعه تا ۴۰۰ هکتار پیش بینی شده است.
 
 اقدامات امور عشایری در مناطق محروم زیلایی/ تشکر مردم زیلایی از مسئولین + تصاویر
ایستگاه پمپاژ آب از دریاچه طبیعی مورزرد زیلایی
 
علیپور تصریح کرد: آبگیری از دریاچه برم مور زرد زیلایی انجام شده و عملیات خط لوله آب و ایستگاه پمپاژ و شبکه برق نیز انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار بخش نهایی نیز به مرحله اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبار این پروژه تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد، گفت: اهداف این طرح توسعه باغات در منطقه مخصوصا در اراضی شیبدار است که با اجرای این طرح اشتغالزایی مناسبی ایحاد شده و در یک بازه زمانی در آمد مردم افزایش یافته و دامپروری نیر در کنار این طرح اجرایی می شود.
 
اقدامات امور عشایری در مناطق محروم زیلایی/ تشکر مردم زیلایی از مسئولین + تصاویر
علیپور در ادامه اظهار داشت: یکی از شیوه های آبرسانی در کوتاه مدت برای خانوارهای عشایری آبرسانی سیار است.
وی افزود: برای آبرسانی به عشایر زیلایی۴۰۰ تانکر تاشوی ۱۲۰۰ لیتری و۱۰۰۰ لیتری در اختیار عشایر قرار گرفته است.
علیپور با بیان اینکه ۸۰ تانکر چرخ دار ۲۰۰۰ لیتری نیز آب شرب عشایر را تامین می کند، گفت: در مناطقی که آب در دسترس نیست همچون "جلاله زیلایی" و بخشهایی از "برد پهن" و مناطق دیگر آبرسانی با کامیونهای آبرسانی انجام می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یکهزار و ۱۰۰خانوار عشایری در حوزه زیلایی وجود دارد که تحت پوشش خدمات رسانی امور عشایر هستند.
علیپور یادآور شد: سوخت فسیلی خانوارهای عشایری نیز توسط تانکر تامین می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه مشکلات مناطق محروم زیلایی ، به نظر می رسد اقدامات اداره کل امور عشایری استان ، در راستای رفع مشکلات آن تاکنون خوب و مورد رضایت مردم بوده است و آنگونه که مدیر کل امور عشایری می گوید ، اقدامات اولویت بندی شده و به مرور و با تمام توان ، سعی در رفع آن ها خواهد شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پروره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
درود بر مجموعه امور عشایری استان ، در رأس مدیر کل محترم و جوان امور عشایر مهندس علی پور.
خدا قوت.
خسته نباشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار