ربیعی، در کابینه خواهد ماند؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی 4 سال گذشته مورد هجمه انتقادات بسیاری قرار گرفت و در برخی موارد پاسخ قانع کننده ای نداشته است.
کد خبر: ۴۷۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 02 August 2017
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اکوتیتر، انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنها شد ،ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران و مواردی از این قبیل موجب انتقادات شدید به وزیر کار شد.

از طرفی سال 93 بود که بحث استیضاح ربیعی در مجلس مطرح شد در آن زمان مشکل بازنشستگان و به خصوص بازنشسته های فولاد بسیار مطرح بود و دلیل درخواست برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح ربیعی بود.

بر اساس این گزارش حسین طلا نمیانده مردم تهران از ربیعی در مورد انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن منطقه پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنان شده است، که ربیعی نتوانست پاسخ قانع کننده ای به وی دهد.

همچنین در آن زمان نمایندگان خانه ملت، از مجموع 197 رای، ربیعی با 94 رای موافق، 78 رای مخالف و 8 رای ممتنع، نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند و ربیعی دومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

اعتراض نمایندگان کارگری
 
این در حالی است که از دیگر مواردی که ربیعی مورد نکوهش واقع شد اعتراض مجمع عالی نمایندگان کارگران به وزارت کار بود که خرداد امسال این مجمع با ارسال نامه ای این موضوع را با جدیت اعلام کرد.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به ممانعت از حضور نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران در یکصد و ششمین اجلاس بین‌المللی کار گفته بود: بر اساس ماده ۱۳۶ قانون کار، تمام نمایندگان رسمی کارگران در سازمان جهانی کار توسط کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و یا مجمع نمایندگان کارگران انتخاب خواهند شد.

در همین راستا هر سه تشکل رسمی کارگری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۳ با تنظیم صورتجلسه‌ای توافق کردند تا به صورت چرخشی هر سال نماینده یکی از تشکل‌ها سرپرستی گروه کارگران در کنفرانس‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی را بر عهده داشته باشد.

به گفته یاراحمدیان، بر این اساس، وزارت کار در نامه ۲۳ فروردین ماه خود به هر سه تشکل رسمی کارگری و یک تشکل کارفرمایی رسما خواستار معرفی نمایندگان خود برای حضور در اجلاس سازمان جهانی کار در سوئیس شد اما متاسفانه به رغم اینکه فقط چند روز تا افتتاحیه این مراسم مانده هنوز هیچ اقدام و دعوتی از سوی وزارت کار برای حضور بنده در این اجلاس نشده است.

گفتنی است این اتفاق موجب اعتراضات شدید کارگران شد و علی ربیعی با حجم انتقادات فراوانی مواجه شد.

این اواخر نیز رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبه با «انتخاب» که از ربیعی انتقاد و خواستار عدم معرفی مجدد وی به مجلس به عنوان وزیر شد که در مقابل، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز با حمایت از وزیر کار در گفتگویی اعلام کرد: وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد وحتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کند.

حال با وجود حجم انتقادات به وزیر کار باید دید در روز شنبه ، علی ربیعی به عنوان گزینه وزارت کار در لیست روحانی خواهد ماند یا نه؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار