رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد فضای نشاط اجتماعی همراه با تفریحات سالم برای مردم اصفهان ضرورت دارد و با این رویکرد موفقیت تیم‌های اصفهانی در لیگ برتر و جام حذفی باید پررنگ شود.
کد خبر: ۴۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، اصغر آذربایجانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در سطح شهر اصفهان اظهار داشت: بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر طی ماه‌های اخیر و تمرکز فضای رسانه‌ای شهر بر روی سیاهه‌های رخ داده در این زمینه منجر شده تا سطح آرامش روانی مردم دچار اختلال و ناهماهنگی باشد.

وی افزود: بروز اتفافاتی نظیر اسید پاشی، سرقت‌های مسلحانه، انفجار ناخواسته در سپاهان شهر، برخی تصادفات دلخراش رخ‌داده در بزرگراه‌ها و مباحثی مانند قتل‌های خانوادگی در برخی از نقاط شهر و بزرگنمایی آن توسط شبکه‌های اجتماعی منجر به آن شده تا چارچوب‌های شناخته شده معنوی و فرهنگی اصفهان برای افکار عمومی در اصفهان و حتی کشور دچار اشکال شود. در حالی که این شهر نباید به نام شهر قربانی اسیدپاشی یا مافیای ورزش نامگذاری شده و در شبکه‌های اجتماعی به شکل وسیعی به آن پرداخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: جلوگیری از جریان‌سازی روانی در زمینه مسائل اجتماعی و سیاه‌نمایی شهر اصفهان از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبیین ارزش‌های اجتماعی و توجه به رویدادها و افتخارات کسب شده اخیر همگی نقشه موثری است تا اصفهان در جایگاه با ارزش خود در اذهان بماند.

وی با بیان اینکه پررنگ‌کردن افتخارات اخیر سبب ارتقای جایگاه اصفهان در اذهان مخاطبان می‌شود، خاطرنشان کرد: قهرمانی با ارزش تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی و بازگشت به دوران طلایی فوتبال اصفهان با حضور مجدد در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا از جمله افتخارات اخیر اصفهان بوده که باید در اذهان عمومی پررنگ شود.

آذربایجانی تصریح کرد: ایجاد فضای نشاط اجتماعی همراه با تفریحات سالم به ویژه با شروع فصل تابستان و استفاده از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان بستری مناسب برای تفریحات سالم برای شهروندان است که از جمله آن برگزاری جشن‌های باشکوه حلول ماه مبارک رمضان توسط شهرداری اصفهان در ابعاد وسیع مردمی، برپایی نمایشگاه های معنوی از فیوضات ماه مبارک رمضان، برپایی جشن تجلیل از افتخار آفرینی‌های اخیر ورزشی اصفهان می‌تواند از جمله این برنامه‌ها باشد.

وی افزود: نقش‌آفرینی موثر رسانه‌ها در تولید محتوای فاخر فرهنگی و اجتماعی و ارائه در شبکه‌های مختلف، ویژه برنامه‌های فرهنگی با رویکرد محله‌ای در مساجد و مراکز فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و جشن روزه اولی‌ها، اجرای برنامه‌های موسیقی آئینی بسیار مهم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین نقش رسانه‌ها در برگزاری کاروان‌های هنری و ادبی با مشارکت شهروندان، آماده‌سازی و زیباسازی شهری به ویژه مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و همچنین استفاده از ظرفیت برنامه های ورزشی در راستای پرکردن اوقات فراغت در تابستان و ماه مبارک رمضان مفید است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مولای عرشیان گفت: با محوریت شهرداری اصفهان اجرای مسابقات فوتسال جام رمضان یادواره شهدای 5 رمضان با حضور شش تیم سپاهان، ذوب آهن، گیتی پسند، ریف، مقاومت و شهرداری و با حضور بازیکنان اصلی هر تیم و در نظر گرفتن عواید آن نیز صرف یکی از آسیب‌های اجتماعی مثل کودکان سرطانی در ایجاد فضایی شاد و تفریحات سالم بسیار موثر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار