جلسه توزیع آّب سدهای گلستان و بوستان با حضور اعضای کارگروه شامل نمایندگان منابع آّب، جهاد کشاورزی، بخشداری، تعاونی های کشاورزان، شیلات، نیروی انتظامی و سایر ذینفعان در محل سد گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 31 July 2017
جلسه توزیع آّب سدهای گلستان و بوستان با حضور اعضای کارگروه شامل نمایندگان منابع آّب، جهاد کشاورزی، بخشداری، تعاونی های کشاورزان، شیلات، نیروی انتظامی و سایر ذینفعان  در محل سد گلستان برگزار شد. 

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی میزان برداشت های غیر مجاز حاشیه سد گلستان و تبادل نظر کلیه اعضای کارگروه وتعیین راهکارهای لازم به منظور استمرار آبرسانی از ایستگاه پمپاژ به اراضی شبکه گلستان که تحت مدیریت تعاونی های تولید شبکه های روستایی گلستان و بوستان می باشد اعلام نمود. 

مهندس شعبان رسولی افزود: تاکنون بخشی از آّب سد گلستان بطور غیر مجاز از حاشیه سد گلستان برداشت گردیده است که در صورت تداوم برداشتهای غیر مجاز، احتمال خسارت به محصولات اراضی شبکه وجود دارد. همچنین به تعاونی های شبکه سد بوستان و تعاونی های شبکه سد گلستان،آب مورد نیاز تحویل گردیده است.  

در ادامه جلسه مهندس قنبری مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیکش از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز در حاشیه سد گلستان گزارش داد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با توجه به آمار ذخیره آب در مخازن سدهای بوستان و گلستان، ادامه روند برداشت آب غیر مجاز جهت کشت شالی در ادامه آبیاری، تعاونی های شبکه بوستان و گلستان را با مشکل مواجه می کند و می بایست امور آب با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان و بخشداری منطقه اقدامات و راهکارهای لازم را جهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز در حاشیه مخزن سد گلستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی تدبیر و عملیاتی نماید. 

 ساماندهی کشاورزان منطقه محدوده ایستگاه پمپاژ و انسداد لوله های غیر مجاز در مسیر جاده های ارتباطی کنار ایستگاه پمپاژ و شبکه گلستان از دیگر اقداماتی است که در این محدوده انجام خواهد شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار