دبیر کنگره علوم خاک ایران:
تابناک: دبیر کنگره علوم خاک ایران با اشاره به اینکه آلودگی خاک اصفهان به مرز هشدار رسیده است، گفت: ریزگردهای اخیر اصفهان منشاء داخلی داشت و از سمت گاوخونی بود.
کد خبر: ۴۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 31 July 2017

به گزارش تابناک اصفهان، محمدعلی حاج عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران که برای دومین بار امسال هم به میزبانی اصفهان برگزار می شود، اظهار داشت: این رویداد هر دو سال یکبار در کشور برگزار می شود که متولی آن انجمن علوم خاک ایران است.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره ما میزبان حضور اعضای هیئت علمی، فارغ التحصیلان دانشگاهی، محققان و پژوهشگران هستیم، گفت: ما با برگزاری این کنگره مشکلاتی که طی دو سال برای خاک رخ داده است را مورد بررسی علمی قرار می دهیم.

دبیر کنگره علوم خاک ایران، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که اکنون کشور ما در عرصه خاک با آن روبرو است شعار امسال این کنگره " خاک، سلامتی و زندگی" انتخاب شده است.

وی با اشاره به اهمیت خاک، افزود: خاک تصفیه کننده آب است به طوریکه اگر خاک مسموم باشد، آب هم مسموم خواهد شد.

حاج عباسی با بیان اینکه اگر خاک سالم باشد، پوشش گیاهی خوبی هم خواهیم داشت و از فرسایش بادی و خاکی جلوگیری می شود، اظهار داشت: غذای سالم از خاک سالم حاصل می شود.

وی بیان داشت: در این دوره از برگزاری کنگره قصد داریم تا موضوعات را مردمی سازی کنیم و در این راستا بخش فرهنگی کنگره را برای ارسال آثار هنری عموم در قالب کاریکاتور، شعر و نقاشی راه اندازی کرده ایم.

دبیر کنگره علوم خاک ایران، اندیشه، فرهنگ، قوانین و اقتصاد در بهره برداری و حفاظت از خاک را از جمله محورهای این کنگره عنوان کرد و گفت: خاک، مخاطرات زیست محیطی و مسائل ریزگردها از دیگر محورهای این رویداد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به اینکه آلودگی خاک اصفهان به مرز هشدار رسیده است، اظهار داشت: ریزگردهای اخیر اصفهان منشاء داخلی داشت و از سمت گاوخونی بود.

حاج عباسی با بیان اینکه ریزگردهای اصفهان می تواند از بخش غرب، جنوب و جنوب شرقی وارد استان شود، گفت: به زودی قرار است میزگردی با حضور صاحب نظران این حوزه از استان های خوزستان، کرمان و تهران در اصفهان برگزار کنیم و مسائل این عرصه را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آلودگی خاک در اطراف مجتمع های صنعتی مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه و لزوم حضور آنها در این کنگره هم افزود: متاسفانه وقتی ما با صنایع تماس گرفتیم آنها با این تصور که ما برای جذب کمک مالی به سمت آنها رفته ایم به ما این پاسخ را دادند که "وضع مالی ما خوب نیست"!.

این عضو هیئت علمی گروه خاک شناسی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه مسئله ما در برابر این صنایع مالی نیست، گفت: فلسفه حضور چنین صنایعی در این کنگره، کمک به بهبود شرایط آنها و محیط زیست است.

گفتنی است، کنگره علوم خاک ایران با همکاری انجمن علوم خاک ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان ششم تا هشتم شهریورماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار