مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس از آبرسانی ۱۲ روستای بخش مرکزی فردوس با تانکر به دلیل کیفیت نامناسب منابع آبی این روستاها خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 30 July 2017
نوید عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار در فردوس اظهار داشت: شبکه توزیع آب شرب در تمام روستاهای فردوس وجود دارد واز مجموع 30 روستای زیرپوشش، تقریبا نیمی از روستاهای بخش مرکزی دارای آب بی کیفیت است که مهم‌ترین مشکل ما در دهستان باغستان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر روستاهای مذکور، اخیرا" به دلیل خشکسالی قنوات روستاهای بیدسکان، گستج و لجنو نیز قادر به تامین آب شرب این روستاها نیست و کمبود آب با تانکر تامین می شود.

وی با بیان اینکه در 6 روستای بخش مرکزی آب شیرین کن صنعتی نصب شده است گفت: به دلیل نبود اعتبار این آب شیرین‌کن ها از مدار بهره برداری خارج شده و آب بهداشتی مورد نیاز اهالی با تانکر تامین می شود.

توقف طرح‌ها بدلیل نبود اعتبار

عبدالهی تصریح کرد: خشکسالی‌های متوالی موجب شده آب شرب دهستان باغستان بی‌کیفیت شود، به همین دلیل بزرگ‌ترین مجتمع جداسازی آب بهداشتی از آب شرب روستایی در حال اجراست که مقداری از لوله‌گذاری معابر برای احداث سکوی برداشت آب در نقاط مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حفر چاه در این دهستان به دلیل اعتراضات اجتماعی متوقف شده است گفت: تامین آب بوسیله نصب دستگاه آب شیرین کن و یا استفاده از آب های وقفی قنات بلده انجام خواهد شد و تاکنون یک و نیم میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: این طرح برای تکمیل نیازمند 3 و نیم میلیارد تومان اعتبار است که بدلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

کمبود تانکر آبرسانی به روستاها

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی فردوس تاکید کرد: برای آبرسانی به روستاها، فقط یک تانکر 12 هزار لیتری در اختیار داریم که مجبور است آب شرب این روستاها را تامین کند، این در حالی است که در ایام تعطیلات و آخر هفته بدلیل افزایش جمعیت شناور روستاها به آب بیشتری نیز نیاز دارند و این موضوع،  کوهستانی بودن مسیر روستاها و داشتن فقط یک راننده، کار ما را سخت کرده است.

وی اضافه کرد: با این وجود، علاوه بر اینکه از ابتدای سال اعتباری برای تامین حقوق راننده، سوخت و تجهیزات خودروی آبرسانی تخصیص نیافته،90 میلیون تومان بدهی از سال گذشته تا پایان فروردین ماه جاری جهت آبرسانی سیار به روستاها، هنوز پرداخت نشده است.

عبدالهی افزود: در بخش آبرسانی سیار در حال حاضر 9 ماه شده حق الزحمه آبداران پرداخت نشده تا جایی که حتی حساب یارانه این افراد به علت بدهی از طرف اداره دارایی مسدود شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار