کد خبر: ۴۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 30 July 2017
به گزارش تابناک تبریز دبیری در آغاز جلسه با تاکید برحسابرسی عملکرد دوره چهارم شورای شهر و شهرداری تبریز گفت: تکرار مکرر می کنم تا حسابرسی عملیاتی شود و باید قبل از اتمام دوره چهارم حسابرسی شهرداری انجام گردد.

وی با اشاره به عقب افتادگی حقوق کارکنان اظهار داشت، چرا باید هر ماه دغدغه پرداخت حقوق داشته باشیم، این مشکل باید حل و فصق گردد.

بابایی اولین ناطق پیش از دستور این هفته با اشاره به اینکه در خصوص شورای چهارم اظهار نظر های متفاوتی شده است، افزود، عملکرد شورای چهارم را قابل قبول می دانم ولی ایراداتی نیز داشت.

وی اضافه کرد، مطالب و مشکلات در چهار سال گذشته اظهار شد ولی عمل نشد و امیدوارم در شورای پنجم این روال حاکم نباشد.

بابایی تصریح کرد، در چهار سال گذشته مدیریت استان و نمایندگان را در کنار خود ندیدیم.

وی اضافه کرد، در جلسه مشترک با نائب رئیس مجلس قرار بر این شد که از این پس جلسات مشترک با اعضای شورا با نمایندگان برگزار شود.

بابایی اقدم به تصویب های فله ای شورای چهارم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در هبه ها حاکی از این بود که فشار خارجی بر شورا حاکم بود که متعاقبا منجر به تذکر های فرمانداری می شد.

بابایی ابراز کرد: سخنان شهردار با عملکرد شهرداران مناطق تناقض دارد و ایشان می گویند با دریافت درصد کمی از مبلغ حفاری، فاضلاب راه اندازی شود ولی شهرداران مناطق همکاری نمی کنند.

بابایی به مسیرگشایی های بلاتکلیف شهرداری اشاره کرد و گفت: در 42 متری هزینه های زیادی تخصیص داده شده است اما به جهت منابع مالی کار جلو نمی رود.

وی تاکید کرد: علیرغم تصویب تعیین تکلیف مربیان در بودجه بندی اما با اعمال تبعیض، این مهم محقق نمی شود.

بابایی اذعان داشت: یک راننده شهرداری 17 میلیون تومان حقوق دریافت کرده در حالی که برخی رانندگان حقوق دریافت نکرده اند.

امیر حقیان دومین ناطق پیش از دستور با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهارداشت: وای بر روزی که افرادی که تزکیه نشده اند در راس امور واقع شوند.

امیر حقیان با اشاره به خروجی عملکرد شورای چهارم که شهردارش بود، خاطر نشان کرد، با توجه به همه زوایای شهرداری نمی توانم نمره قبولی را به ایشان بدهم.

امیر حقیان تصریح کرد: اگر متمم و تفریغ بودجه انجام شود انحرافات بودجه مشخص خواهد شد.

امیر حقیان در تشریح عملکرد خود در شورای چهارم ابراز داشت: نزدیک به تعداد 160 جلسه محلی حضور داشتم و در جلسات شورا نیز حضور حداکثری داشتم.

وی اضافه کرد، شهردار تبریز را نمی توانم شهردار پاسخگو به مردم عنوان کنم و به سوالات مطروحه اینجانب در خصوص مشکلات مردم پاسخی دریافت نکرده ام.

امیر حقیان با اشاره به عضویت خود در برخی کمیسیون ها اظهار داشت: پروژه های که به صورت ترک مناقصه واگذار شده است با مشکلات زیادی روبرو بود.
 
مدبر: من به عنوان عضو شورا امروز از این موضوع با خبر می شوم که دیوان مصوبه شورا را ابطال کرده است و باید قبل از این اطلاع داده می شد.

وی اضافه کرد، از امروز به بعد باید بر اساس رای دیوان عمل شود و این یک حق الناس بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

شیاری با اشاره به رای دیوان مبنی بر ابطال مصوبه شورا اظهار داشت: متاسفانه پس از ابطال این مصوبه دیده می شود شهرداری با بی توجهی به این موضوع طبق روال خود عمل کرده است و نهاد های نظارتی که مسؤلیت برخورد دارد متاسفانه نه حال دارند و نه جرأت ورود.

باغبان: در مهر 95 قیمت های ارزش معاملاتی تبریز به تصویب رسید، و این جای تاسف است که از 5 امضای مصوب مذکور تنها یک امضا به عضو شورا اختصاص داشت.

وی اضافه کرد، با این وجود در قانون جدید، حضور و اعلام نظر عضو شورا در تصویب ارزش معاملاتی الزامی نیست، این در حالی است که پیش تر با عدم موافقت اعضای شورا این طرح ها به تصویب نمی رسید.

فخر آذر: آرای هیت عمومی دیوان عدالت تعبیری از قانون تلقی می شود.

وی اذعان داشت: صحن عمومی شورا جای بحث کارشناسی نیست و تا زمانی که مباحث کارشناسی در صحن های عمومی مورد بررسی قرار می گیرد نتیجه ای نخواهیم گرفت.

چمنی: تا روزی که هستیم باید به وظیفه قانونی خود عمل کنیم و نباید کارها را به شورای پنجم محول کنیم.

شهین باهر با اشاره به قانون تعرفه عوارض محلی اظهار داشت: چگونه می شود مصوبه دولت به جای افزایش قانونی 18 درصدی، 600 درصد افزایش می یابد؛ عوارض محلی باید بر اساس ارزش معاملاتی دریافت شود.

وی اضافه کرد، افزایش بیش از اندازه تعرفه عوارض با توجه به اینکه 35 درصد اشتغال شهری مربوط به بخش ساخت و ساز است تاثیر بر منفی دراقتصاد شهر خواهد گذاشت؛ پروانه ساختمانی با رکود مواجه است و افزایش 600 درصدی منجر به تعطیلی مطلق ساخت و ساز می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :