مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان داشت: آب ۱۹روستای شهرستان بندرلنگهاز طریق آبرسانی سیار تامین می شود.
کد خبر: ۴۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 29 July 2017
به گزارش تابناک : عبدالحمید حمزه پور در مورد وضعیت تامین آب روستاهای شهرستان بندرلنگه بیان داشت: در دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید اقدامات بی سابقه ای در حوزه آبرسانی روستایی صورت گرفت که همچنان ادامه دارد و باید این کارهای بزرگ ادامه و تکمیل شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، مهندس عبدالحمید حمزه پور در این نشست با توضیحی کامل درباره شرایط آبی در کشور و خشکسالی های پیاپی در استان، عنوان کرد: ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورها است اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرم‌ترین و سردترین نقاط گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد میزان بارندگی در ایران بسیار متغیر است. در شمال به بیش از ۲۱۱۳ میلیمتر و در نواحی کویری در حدود ۱۵ میلیمتر است.

وی افزود: برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی در حال حاضر مشکلات جدی را در کشور پدید آورده است، به همین دلیل در بسیاری از  مناطق سطح سفره های آب زیر زمینی افت کرده و با توجه به خشکسالی های اخیر، خسارتهای غیر قابل جبرانی را بر منابع آبی زیرزمینی کشور وارد آورده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت آبی استان هرمزگان نیز اظهار کرد: میانگین بارش سالانه استان ۱۸۰ میلیمتر، حجم کل منابع آب شیرین قابل استحصال سطحی و زیرزمینی ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب، درصد مصارف آب های زیرزمینی استان در بخش کشاورزی ۹۶ درصد از مجموع ۵۴ دشت استان ۹۰ درصد دارای کسری حجم مخزن زیرزمینی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان روستایی است گفت: شهرستان بندرلنگه در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس، یکی از قدیمی‌ترین بنادر جهان است این شهرستان از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک از سمت جنوب به خلیج فارس و از سمت شرق به شهرستان بندر خمیر و از غرب با شهرستان پارسیان هم‌مرز است وسعت این شهرستان معادل ۸۲۱۰ کیلومتر مربع و ۱۱ درصد خاک استان را شامل می شود.

حمزه پور در ادامه با اشاره به وضعیت برخورداری روستاهای شهرستان بندرلنگه از آب آشامیدنی تصریح کرد: تعداد کل روستاهای شهرستان ۱۳۶ روستا، تعداد کل جمعیت روستاها  ۵۹۱۶۲ نفر، تعداد کل خانوار روستاها  ۱۳۶۳۲ خانوار، تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی ۹۴ روستا و به عبارتی ۸۵ درصد از کل جمعیت روستاها برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان اعلام کرد: تامین آب ۱۹ روستای شهرستان توسط آبرسانی سیار با ظرفیت ۲۶ هزار متر مکعب در سال و تامین آب ۴۵ روستای شهرستان توسط آبشیرینکنها با ظرفیت ۶/۱ میلیون متر مکعب در سال انجام می شود.

مهدس حمزه پور ادامه داد: طول کل خط انتقال ۳۹۰کیلومتر، طول شبکه توزیع موجود ۳۲۶ کیلومتر، حجم کل مخازن احداث شده هفت و ۲۶۰  متر مکعب ، حداکثر ظرفیت منابع تامین آب ۸/۳۷میلیون متر مکعب در سال و تعداد ایستگاههای پمپاژ ۳ باب است.

وی در خصوص ابشیرینکن های این شهرستان بیان کرد: ۱۲ ابشیرینکن در بخش روستایی این شهرستان وجود دارد که تعداد ۸ آبشیرینکن در دست بهره برداری، ۴ تای ان در حال ساخت و دو آبشیرین کن در حال مطالعه است.

مهندس حمزه پور در ادامه این جلسه با اشاره به شرایط آبی در روستاهای شهرستان بندرلنگه بیان کرد: با اتمام پروژه ساخت ۴ ابشیرینکن ناهنگ، بستانه، شناس و دژگان با ظرفیت تولیدی ۴ هزار و ۷۰۰ متر مکعب تولید و تحت پوشش قرار دادن ۴۷ روستا بخش عظیمی از مشکلات کم ابی روستاهای این شهرستان رفع می شود.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار