نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و تجربه نشان داده است، اعتماد به گرگ های استکباری ساده لوحی است.
کد خبر: ۴۶۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 29 July 2017
به گزارش خبرنگار ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن موسم حج اظهار داشت: آیین عبادی حج همایش بزرگ و بین المللی مسلمانان جهان است که عظمت و عزت آنها را به نمایش می گذارد.

خطیب جمعه قزوین درخصوص هفتم مرداد سالروز فرار بنی صدر هم گفت: بنی صدر در شرایطی که با رای مردم به ریاست جمهوری رسید به جای سپاسگزاری و شکر خداوند مغرور شد و در صدد آسیب زدن به اسلام برآمد و با جهالت و نادانی خود باعث شد گرفتار و در به در شود و این ماجرا ما را به یاد حدیث امام حسن عسگری می اندازد که اگر انسان عزت مند و آبرومند حق را رها کند خوار و ذلیل می شود و هر انسان ضعیفی که به حق متوسل شود، خداوند او را به عزت می رساند.

وی اضافه کرد: هر کجا که حق مطرح شود، باید خود را فدای حق کنیم. مانند امام راحل(ره) که تمام زندگی خود را در مسیر حق سپری کرد و امروز نیز رهبری پای حق ایستاده و خداوند نیز بر اقتدار ولایت افزوده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در عهد کنونی نیز مصداق واقعی آیات الهی در حوادث مختلف دیده می شود و مقاومت مظلومانه مردم فلسطین و عقب نشینی صهیونیست ها از نمونه های بارز حمایت خداوند از انسان های مظلوم و حق طلب است.

آیت الله عابدینی یادآور شد: ملت ما نیز به خوبی دریافته است، هر جا که مقاومت کرده است، مانند دوران مقدس و دفاع از حرم اهل بیت و هرجا ایستادگی کرده است پیروزی نصیبش شده است و این مسیر باید همواره تدوام یابد.

وی افزود: جبهه اسکتباری امروز هم به قصد محاصره جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شرارت کرده و در افغانستان حضور یافته و عراق را نیز به تصرف درآورده تا نیت پلید خود را توسط تروریست های داعشی پیاده کند و با به راه انداختن جنگ نیابتی در کشور یمن و وادار کردن حاکمان بحرین به ظلم بر مردم خود قصد داشت کشور ما را هم محاصر کند. اما به لطف الهی و ایستادگی مردم نه تنها محاصره و تحریم ها شکسته شد بلکه پای امریکا نیز در منطقه در حال غرق شدن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امروز در بلندی های جولان، غزوه و فلسطین مردم در برابر رژیم صهیونیستی قیام کردند و در درون سرزمین های اشغالی نیز مسلمانان محاصره شده توانسته اند مسلح شوند و به پیروزی های ارزشمندی دست یابند.

اعتماد به امریکا ساده لوحی است

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز اعتماد به استکبار جهانی را اشتباهی بزرگ دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی تاکنون هر جا به خداوند اعتماد کرده به پیروزی رسیده است و هر جا به دشمنان اعتماد کرده خسارت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی را متحمل شده است.

وی بیان کرد: برای ما کامل ثابت شده است هر چه بیشتر سیمان و بتن را در تاسیسات اتمی خود تزریق کردیم، زمینه تحریم امریکا بیشتر شد و هیچ دستاورد و خیری برای ما نداشته است.

آیت الله عابدینی افزود: در مذاکرات هسته ای هیچ سودی نصیب کشور نشد و متاسفانه امروز هم تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از اینکه به مردم گزارش دهند، واهمه دارند و به نظر می رسد چیزی برای گفتن ندارند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: باید از این حوادث درس بگیریم و بدانیم هر چه که دشمنان خواستند ما انجام دادیم و بساط هسته ای ما را جمع کردند و امروز با آرای سنای امریکا تحریم های جدیدی را علیه ما تصویب کردند. لذا باید کلام خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم هیچ عهد و پیمانی با امریکا نمی تواند به نتیجه برسد و این کشور به هیچ تعهدی پایبند نیست و اعتماد به گرگ ها ساده لوحی است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات امریکا مانند گرگ هایی هستند که وقتی به کشوری طمع می کنند، برای رسیدن به منافع خود به وحدت شیطانی می رسند و با بسیج همه امکانات خود در مسیر اهداف استکباری حرکت می کنند. لذا ما نیز باید مراقب دشمنان باشیم و وحدت و انسجام در داخل را جدی بگیریم.

آیت الله عابدینی گفت: در شرایط حساس کنونی و در منازعات سیاسی در داخل کشور باید با هر گرایش، حزب و جناحی که هست با وحدت ایمانی در مقابل دشمنان بایستیم و نگذاریم منافع ملی و عزت و اقتدار کشور از سوی دشمنان آسیب بیند.

فتنه و انحراف در حال اتحادند

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز اظهار داشت: این روزها شاهد وحدتی بین جریان های انحرافی و فتنه گران هستیم که این جریان نشان داد که حوادث اخیر هیچ فرقی با جریاناتی که فتنه گران ایجاد کردند ندارد و به نظر می رسد فتنه و انحراف به هم رسیده است و دنبال وحدت هستند تا به نظام آسیب برسانند لذا مردم باید در برابر این جریان نیز هوشیار باشند.

آیت الله عابدینی در پایان درگذشت آیت الله مشکینی و آیت الله نوری را تسلیت گفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار