شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان و حتی در کشور از جایگاه مناسبی در حوزه اشتغال برخوردار است اما این موضوع مانع آن نشد تا دستگاه های مرتبط، از بزرگترین آسیب موجود در فضای کسب و کار یعنی اشتغال فارغ التحصیلان غافل شوند.
کد خبر: ۴۶۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 27 July 2017
به گزارش تابناک : در واپسین روزهای سال 1395 در خیابان 22 بهمن شهرستان آران و بیدگل،  کانون فرهنگی شهید بزرگوار بنی طبا، برای اولین بار در حوزه کسب و کار دانش بنیان، اتفاق بزرگی رخ داد . 
این اتفاق بزرگ، برگزاری "ایده شو کسب و کار فردای من" بود. هرچند شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان و حتی در کشور از جایگاه مناسبی در حوزه اشتغال برخوردار است اما این موضوع مانع آن نشد تا دستگاه های مرتبط، از بزرگترین آسیب موجود در فضای کسب و کار یعنی اشتغال فارغ التحصیلان غافل شوند؛ ایده شوی مذکور، با استقبال بسیار خوب مردمی و دانش آموختگان مواجه شد و امیدهای تازه ای را در دل تمامی مشتاقان حوزه اقتصاد شهرستان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد نمود.

 اکنون با گذشت چهار ماه از برگزاری ایده شو به نظر می رسد که یک بار دیگر باید تمامی نهادها و صاحبنظرانِ حوزه کسب و کار و متولیان اقتصاد دانش بنیان، در یک همگرایی موثر،  با برگزاری جلسات کارشناسی، گامهای مهم دیگری را بردارند. 

این شهرستان با وجود ظرفیتهای قابل اعتنای خود، توانایی برگزاری و ساماندهی این قبیل از فعالیت های برانگیزنده را دارد؛ استارتآپ به عنوان یکی از همین اقدامات می تواند بسیار راهگشا باشد؛ چه، استارتآپ به عنوان یک پدیده نوین در دنیای فناوری، تمام ویژگی های لازم را برای بارورسازیِ اندیشه‌های نو، برفراز ایده‌های موجود را فراهم می آورد؛ هم اکنون در بسیاری از جوامع مترقّی، استارتآپ به عنوان برنامه ای موثر در اتخاذ یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط پایدار شناخته شده و دستیابی به رشد برق‌آسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه را ممکن ساخته است. 

شهرستان آران و بیدگل هم می تواند با اتکاء بر توانمندیهای خود از این مواهب بهره مند گردد؛ نهاد های حاکمیتی، سازمانهای دولتی، بخش خصوصی، دانشگاههای منطقه، ظرفیت بزرگی را فراهم ساخته اند که با تعامل و تفاهم بیشتر، می توانند فرصتهای یگانه ای را برای بالندگی اقتصاد منطقه فراهم سازند و چه بسا الگویی شاخص برای تمام شهرهای استان و حتی ایران باشند. 

 معمولا نخستین قدم، سخت ترینِ آن نیز هست؛ اما سابقه و لاحقه روشنی که از اهتمام مردمان سختکوش آران و بیدگل برجای مانده نشان می دهد که اینان به مدد برخورداری از فرهنگ کار و خودباوری، که خود حاصل سبک زندگی اسلامی آنان است، توانسته اند از هر آزمونی سربلند بیرون آیند؛ اکنون فرصتِ آن است تا یک بار دیگر با برنامه ریزی منسجم و بهره گیری از توان تمامی فعالان دانشگاهی و اقتصادی، ظرفیتهای بالقوه موجود را بالفعل نماییم.

 حتما یادمان هست که امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، امری که نشانگر نگاه راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مقوله اقتصاد در جهت پیشرفت است. بنابراین بایست با "همت جوانانه" و "حرکت مومنانه فراگیر"مجموعه اقتصاد مقاومتی را به نقاط مهم تقسیم نماییم و برای هر نقطه، کلید و فصلی از زمان را قرار دهیم؛ اکنون زمان به وقت استارتاپ آران و بیدگل است. 

سید علی فلاح، رئیس دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل





منبع : آفتاب نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار