پیدا شدن جسد بنیتا نوزاد 8 ماهه که در تهران دزدیده شده بود، آزادی بقایی از زندان، اظهارات وزیر ارتباطات درباره تلگرام و آخرین مرحله آزمایش فاز جدید مترو اصفهان در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۴۶۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 27 July 2017
به گزارش تابناک : الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پیدا شدن جسد بنیتا نوزاد 8 ماهه که در تهران دزدیده شده بود در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. 29 تیرماه بنیتا 8 ماهه در حالی که در داخل خودروی پدرش قرار داشت و پدر وی برای بستن در پارکینگ، خودرو را ترک می کند، به همراه اتومبیل به سرقت رفت و انتشار خبر ربوده شدن وی موجی از احساسات مردمی را برانگیخت. پیکر بی جان این دختر خردسال، روز چهارشنبه در داخل خودروی سرقتی در پاکدشت پیدا شد. این خبر موجی از اظهار همدردی و ناراحتی را در بین مردم و کاربران شبکه های اجتماعی بوجود آورد.
*** آزادی بقایی از زندان نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد رئیس جمهور سابق که از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، بعد از ظهر روز چهارشنبه با تامین وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی تعیین شده از سوی دستگاه قضایی آزاد شد.
*** اظهارات وزیر ارتباطات درباره تلگرام نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. محمود واعظی درپاسخ به اظهارات امروز معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص فضای مجازی و تلگرام گفت: ایشان بالاخره تکلیف خود را مشخص کند که یک روز می‌گوید سرور تلگرام بایستی به کشور بیاید و روز دیگر می گوید ورود سرورها مصداق نفوذ و جاسوسی است. واعظی با بیان اینکه ادعای ایشان برای ۸۰۰۰ کانال را پیگیری کرده ایم، افزود: پس از دو هفته پیگیری بالاخره امروز لیست ۸۰۰۰ کانال ادعایی را به وزارت ارتباطات داده اند که بررسی خواهیم کرد.
*** اظهارات معاون دادستان کل کشور درباره استفاده داعش از تلگرام نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از حمله‌ تروریستی داعش به مجلس و حرم امام خمینی (ره)، معاون دادستان کل کشور اعلام کرد که تمام هماهنگی‌های این گروه تروریستی برای این حمله به ایران از طریق پیام‌رسان تلگرام انجام شده و این موضوع که به علت غیر قابل کنترل بودن تلگرام قبل از این عملیات هیچ اطلاعی از آن وجود نداشته، قابل قبول نیست.

: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** آخرین مرحله از آزمایش فاز جدید مترو اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. تست ارتعاشی میراث فرهنگی فاز سوم خط یک متروی اصفهان روز پنجشنبه با همکاری دانشگاه علم و صنعت در مسیر چهارباغ با حضور شهردار اصفهان و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان انجام شد تا نسبت به عملکرد خطوط مترو و میزان تاثیر آن بر اماکن تاریخی اطمینان حاصل شود. این پایش 2 هفته پیش از بهره‌برداری مترو انجام گرفت و بنا بر گفته الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، میزان ارتعاشات یک سوم حد مجاز و استانداردها بوده است.
*** کشف 9 هزار لیتر مشروبات الکلی در شهرضا نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. حسن رحیمی دادستان اصفهان گفت: در پی گزارش‌های واصله و پس از انجام بررسی‌های لازم با صدور دستور قضایی ماموران انتظامی شهرستان شهرضا موفق به کشف یک باب کارگاه تولید و توزیع مشروبات الکلی شدند. او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده به میزان ۹ هزار و ۲۷۰ لیتر مشروبات الکلی که در دو حلقه چاه و ظروف بیست لیتری ذخیره شده بود، کشف شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار