جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رای روز چهارشنبه دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حذف نکردن نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی این اتحادیه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۶۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 27 July 2017
به گزارش تابناک : حماس در بیانیه ای تاکید کرد: جنبش مقاومت اسلامی به اقدامات خود برای رویارویی با تصمیم های ظالمانه در حق مردم فلسطین و جنبش مقاومت ادامه خواهد داد.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مسائل قضایی بین المللی یکی از میدان هایی است که باید برای مقابله با اکاذیب صهیونیست ها، حامیان این رژیم و برای دفاع از حقوق ملت فلسطین بدان وارد شد.
حماس در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی تحت هر شرایطی و با وجود احکام سیاسی و حقوقی صادر شده علیه این گروه همچنان پابرجا خواهد ماند و به رسالت خود در دفاع از حقوق مردم فلسطین ادامه داده و ذره ای از خاک کشور عقب نشینی نخواهد کرد.
جنبش حماس در ادامه با اشاره به این که ما از حمایت های سیاسی و رسانه ای سازمان های غربی از اسرائیل به خوبی آگاهی داریم، افزود: اما با وجود سیاست های جنایت کارانه و نژادپرستانه رژیم اشغالگر صهیونیستی، حماس به اخلاق، ارزش های اسلامی و انسانی پایبند خواهد بود، مسائلی که تاکید دارد، غیر نظامیان و بی گناهان هدف قرار نگیرند و دامنه جنگ به خارج از مرزهای کشور گسترش پیدا نکند.
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، در بیانیه ای روز چهارشنبه دادگاه عمومی این اتحادیه را ملزم کرد که حماس را از گروه های تروریستی حذف نکند.
اتحادیه اروپا از سال 2001، حماس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد و تمامی حساب های بانکی متعلق به این گروه را در این اتحادیه مسدود کرده است.
دادگاه عمومی اروپا که پایین ترین مرجع قضایی در اروپا به شمار می رود، سال 2014 قرار گرفتن نام حماس در گروه های تروریستی و ممانعت از سفر مقام های این گروه را باطل کرده بود.
این دادگاه در آن زمان اعلام کرد، قرار گرفتن نام حماس در فهرست گروه های تروریستی برپایه گزارش های رسانه ای بوده و در این تصمیم، فعالیت های این گروه مورد بررسی قرار نگرفته است.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار