رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 15 هزار دانشجوی دکتری برای دریافت وام ثبت‌ نام کردند که کمتر از یک هفته از میان این تعداد دانشجوی دکتری بالغ‌ بر 10 هزار نفر وام پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۶۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 26 July 2017

تابناک اصفهان- ذوالفقار یزدان‌‌مهر پیش از ظهر امروز در نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 6 کشوری اظهار داشت: سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان تدوین و یک مطالعه تطبیقی بین دانشگاه‌های موفق از کشور آلمان، مالزی و فرانسه صورت گرفت.
وی بیان داشت: با توجه به مأموریت‌ها رویکرد مدیریتی را مبتنی بر یک روحیه دانایی با استفاده از علوم دانشجویان قرار دادیم تا بتواند نیازهای اصلی دانشجویان را برطرف کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حلقه مفقوده صندوق رفاه دانشجویان، جلب حمایت‌های مؤثر خیرین بود که از چند سال قبل این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از چند سال منابع این صندوق چند برابر شد که درآمد صندوق از 180 میلیارد تومان به 380 میلیارد تومان افزایش یافت.
یزدان‌مهر با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در ارتباط با خوابگاه‌های دانشجویی ادامه داد: تنها چهار درصد از خوابگاه‌های دانشگاه‌های کشور در وضعیت مطلوب قرار دارند، 38 درصد آن‌ها در وضعیت نامطلوب و دیگر خوابگاه‌ها در وضعیت اورژانسی هستند.
رتبه بندی دانشگاه ها در دستور کار
وی با بیان اینکه همه‌ ساله 20 درصد به بودجه عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزوده می‌شود، افزود: در 200 دانشگاه کشور کمبود فضای خوابگاهی وجود دارد دارد؛ رتبه‌بندی خوابگاه‌ها در دستور کار قرار داده شده تا همه خوابگاه‌ها هزینه یکسانی دریافت کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش اعتبار برای ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی در سال جاری گفت: در حال حاضر بالغ‌ بر 200 خوابگاه در حال ساخت در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه امسال در راستای مراعات حال دانشجویان اجاره خوابگاه‌ها افزایش نیافته است، تصریح کرد: جلب حمایت خیرین آن‌ها وارد ساختار صندوق رفاه کردیم که بیش از 230 میلیارد تومان توسط خیرین به اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان اضافه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار