معاون دانشجویان داخل کشور امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی از 70 کشور سراسر جهان در ایران در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۴۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 26 July 2017
تابناک اصفهان. ابوالحسن ریاضی امروز در نهمین گردهمایی دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 6 کشوردراصفهان اظهار داشت: هم اکنون 25 دانشگاه کشور مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی را دارند و 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی از 70 کشور سراسر جهان در ایران حضور یافته اند.
وی با بیان اینکه با پذیرش این دانشجویان رتبه دانشگاه های ایران در رنکینگ‌های بین المللی افزایش می یابد، اظهار  داشت: وزارت علوم بر اساس سیاست‌های کلان دولت و توجه به دیپلماسی علمی تمرکز ویژه ای برای گسترش و ارتقای کمی و کیفی پذیرش دانشجویان خارجی در نظر گرفته است.
معاون دانشجویان داخل کشور امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: گسترش آموزش عالی کشور برای حل معضل کنکور در دستور کار قرار گرفت و به تبع چنین رشدی عوارضی هم بوجود آمد که مهم ترین آن توسعه نیافتن زیرساخت های رفاهی همزمان با پذیرش دانشجویان بود.
ریاضی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در رشد کمی و کیفی گسترش داشتیم، گفت: هم اکنون در برخی از دانشگاه ها رشد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر از ۵۰ درصد است.
وی با بیان اینکه همگام با این تغییرات، نرخ سرانه باید افزایش پیدا می کرد، گفت: مجموع این موارد موجب بروز مشکل شد و آموزش عالی در جهت کاهش این مشکلات گام های مثبتی برداشت.
وی گفت: افزایش پذیرش دانشجوی بین المللی از سیاست های وزارت علوم در عرصه دیپلماسی علمی و بین المللی است و بدین سبب پنج سال آینده در راستای تکمیل برنامه ششم توسعه برای ورود دانشگاه ها به عرصه بین المللی گام های مثبتی برداشته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار