حتما ماجرای بنیتا هشت ماهه و پایان دردناک آن را در فضای مجازی خوانده اید. دختری که در هنگام سرقت ماشین توسط مجرمان با سابقه درون خودرو بوده و با رها شدن ماشین شش روز در زیر نور آفتاب تابستانی جان خود را از دست می دهد؛ اما در این مدت شش روزه عکس های او در فضای مجازی دست به دست می شد و مردم برای پیدا کردن بنیتا تلاش بسیاری کردند.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 26 July 2017
به گزارش تابناک : همیشه صفحه حوادث یکی از جنجالی ترین صفحات روزنامه ها بود که مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص می داد اما در حال حاضر این صفحات از چهارچوب بندی روزنامه ها بیرون آمده و در فضای مجازی دست به دست می شود.
مشارکت مردن در پیدا کردن بنیتا هشت ماهه یا آتنا 7 ساله یا... سبب حساس شدن فضای اجتماعی نسبت به سرنوشت افرادی می شود که تا چندی سال پیش از کنار آن عبور می کردیم. 

شاید پایان تمام این ماجراها غم انگیز باشد اما فراموش نکنید این گونه تفاقات را همیشه می توانستید در روزنامه ها بخوانید اما هم اینک دیگر بی تفاوتی از جامعه دور شده است؛ شاید حساس شدن جامعه آن هم در فضای مجازی امتیازات بسیاری داشته باشد. از یک سو دستگاه قضایی در روند پرونده های اینچنینی سرعت بیشتری به خرج می دهد که در ماجرای آتنا دستور دادستان کشور را برای تسریع روند پرونده داشتیم و مردم در انتظار اشد مجازات برای افراد خاطی هستند. از سوی دیگر نیز افرادی که مرتکب این فجایا می شوند با در نظر گرفتن فضای مجازی احتمال بیشتری در دستگیریشان بعد از ارتکاب جرم می دهند و احتمال کاهش جرائم در آینده نیز غیر ممکن به نظر نمی رسد. 

مشارکت جامعه نیز در این راستا مزایای بسیاری دارد؛ در ماجراهایی مانند آتنا و بنیتا افراد آموزش می بینند که از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند و جامعه نسبت به بی احتیاطی ها واکنش نشان می دهد. از سوی دیگر افراد یک جامعه احتمال بروز یک فاجعه را احساس می کنند و از بروز مشکلات آتی جلوگیری می کنند. شاید دیگر پارک یک ماشین در منطقه دور افتاده سوال رهگذران را برانگیزد و بی تفاوتی را از جامعه دور کند. شاید دیگر تنهایی یک دختر هفت ساله در مسیر خانه نگاه های حساس را در جامعه دنبال داشته باشد و جامعه نگران تری در مراقبت از کودکان داشته باشیم ولی فراموش نکنیم قربانیان این ماجراها کم نیستند و این نگاه ای نگران دیر به سراغمان آمده است.





منبع : تیترشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار