دختران توانای شهر فیروزه ای می توانند از همه تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان، مانند مشاوره در حوزه کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی در بخش های گوناگون استفاده کنند.
کد خبر: ۴۶۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 26 July 2017
به گزارش تابناک : دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا عصر روز سه شنبه، در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

تواضع بهترین ثمره علم و دانش است/ نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این همایش با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: در تعابیر اسلامی آمده که برخی سخی هستند اما مقام کریم از سخی بالاتر است، سخی خود می خورد و به دیگران می خوراند اما کریم خود نمی خورد و فقط از خوردن دیگران لذت می برد که اهل بیت اینگونه اند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، با بیان اینکه نخبگی موهبتی از جانب خداوند است، افزود: نخبگان فکر نکنند که خود نخبه اند بلکه باید به این باور برسند که خداوند این موهبت را به آن ها عطا کرده پس باید شاکر او باشند و از این نعمت پاسداری کنند.
وی ادامه داد: شاکر بودن موجب می شود که شما افزون و بزرگ شوید و سینه انسان گشاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه گاهی اوقات انسان در یک زمینه نخبه است اما نخبگان باید سعی کنند به سایر نیازهای خود نیز بپردازند ادامه داد: نیازهای انسان به چهار دسته تقسیم می شود؛ نیازهای فیزیولوژیک که همان آب و غذا و سایر نیازهای اولیه انسانی است، نیازهای روانشناختی که از طریق محبوبیت اجتماعی تامین می شود، نیازهای عقلانی که ذهن درگیر مسئله ای است و باید برای رفع آن شبهه و مسئله به دنبال پاسخ مناسب بود و نیازهای معنوی که گاهی برخی افراد نخبه از آن غفلت می کنند.

حجت الاسلام ارزانی در خصوص نیازهای معنوی تشریح کرد: دانستن بیشتر باید به تواضع منتهی شود چرا که تواضع بهترین ثمره علم و دانش است.

وی بیان کرد: نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند و باید سعی کنند در رفتار با پدر و مادر، با همسر و با جامعه مهارت لازم را کسب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا مهمترین مسئله دانستن اخبار و اطلاعات است اظهار کرد: نخبگان باید سعی کنند پیام رسانی را یاد بگیرند که مرحله اول آن رساندن پیام به گوش دادن ظاهری مخاطب و مرحله دوم آن رساندن پیام به روح و جان مخاطب است و برای تاثیرگذار بودن باید سعی کنند در روح افراد اثر بگذارند.

* ارسال ۱۷۰ رزومه به دبیرخانه همایش و انتخاب ۱۲ نفر از دختران توانا/ سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی ما «اتاق برای همه و همه برای نجات انسان» است و ما سعی می کنیم برنامه های خود را بر اساس این شعار تنظیم کنیم.

زهرا اخوان نسب، افزود: ما سعی کرده ایم استعدادهای حوزه اقتصاد و کارآفرینی را برای نجات انسان شناسایی کنیم و از این رو امسال به منظور برگزاری دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا توانستیم دختران زیادی را در این زمینه شناسایی کنیم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به شاخص های انتخاب دختران توانا اشاره کرد و گفت: از دیدگاه اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، کارآفرینی، فرهنگی، علمی و پژوهشی این دختران مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازدهی شده اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۷۰ روزمه به دبیرخانه همایش ارسال شد اما امسال این تعداد به ۱۷۰ رزومه رسیده است که از بین آن ها ۱۲ نفر از دختران انتخاب شدند.

اخوان نسب بیان کرد: در بین این ۱۲ نفر یک نفر از دختران اقلیت های مذهبی و یک نفر هم از دختران معلول هستند و علاوه بر این یکی دیگر از محاسن همایش ثبت جهانی شدن آن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت جهان را دختران زیر ۲۵ سال تشکیل می دهند و از این رو اغلب کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه سعی می کنند برنامه هایی برای آن ها داشته باشند لذا ما نیز برای آن ها برنامه ریزی کردیم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: دختران توانای شهر فیروزه ای می توانند از همه تسهیلات اتاق بازرگانی مانند مشاوره در حوزه کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دختران توانا باید خود را باور کنند تا بتوانند تصمیم های درست بگیرند و سرنوشت خود را به بهترین نحو تغییر دهند.

اخوان نسب ابراز کرد: جامعه نیز باید سعی کند دختران را تقویت کند چرا که این دختران مادران فردا هستند که می توانند نسل های آینده را تقویت کنند و با وقایع روبرو شوند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های اتاق پرداخت و به نقش زنان ایرانی در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: کجای دنیا می توان خانم هایی را دید که در خرمشهر تفنگ در دست از شرافت خود دفاع کردند و کجای دنیا خانم هایی را می توان دید که در مسائل حیثیتی نظام مانند انتخابات مردان خود را برای حضور پای صندوق های رای تشویق کردند و کجای دنیا می توان خانم هایی را دید که برای حفظ نهاد خانواده هم کار می کنند، هم بچه داری می کنند، هم همسرداری می کنند و افتخار شوهرانشان هستند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان ایرانی دختران هستند، ابراز کرد: امروزه زنان ایرانی در مشاغل سخت، تولید و محیط های کسب و کار حضور فعال دارند و به جرات می توان گفت یکی از پتانسیل های کشور ما بانوان هستند.

۱۲ دختر توانای شهر فیروزه ای در این همایش تقدیر شدند.





منبع : آرمان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار