تابناک: در روی دیگر سکه و در حالی که این آسیب ها هروز عمیق تر می شود، مسئولانی هم هستند که با پنهان کردن آمار و سانسور شدید واقعیات در خصوص آسیب های اجتماعی، آن را راهی برای فرار از مسئولیت یا راهکاری برای حل آسیب می دانند در حالیکه تا وقتی آمار شفاف و دقیق از آسیب های اجتماعی در کشور وجود نداشته باشد، نمی توان در خصوص آن هم برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۴۶۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 25 July 2017
تابناک اصفهان: آسیب های اجتماعی مانند یک زنجیره به یکدیگر متصل و بروز و تشدید هریک از آنها می تواند تداوم یک آسیب دیگر را در جامعه به دنبال داشته باشد با این حال در کشور ما که تنوع آسیب های اجتماعی متاسفانه از شمارش خارج شده است، هنوز راهکاهای عملی و ریشه ای برای حل ارائه نمی شود و همه درمان ها مقطعی و راهی برای فرار مدیران از پاسخ گویی در برابر مردم است.
 
اما در روی دیگر سکه و در حالی که این آسیب ها هروز عمیق تر می شود، مسئولانی هم هستند که با پنهان کردن آمار و سانسور شدید واقعیات در خصوص آسیب های اجتماعی، آن را راهی برای فرار از مسئولیت یا راهکاری برای حل آسیب می دانند در حالیکه تا وقتی آمار شفاف و دقیق از آسیب های اجتماعی در کشور وجود نداشته باشد، نمی توان در خصوص آن هم برنامه ریزی کرد.
 
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این رابطه گفت: پنهان کاری و سرپوش گذاشتن راهکار مناسبی برای کنترل آسیب های اجتماعی نیست.

شکور پورحسین، با ابراز نگرانی از روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در کشور درباره اظهارات معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مبنی بر اینکه سیاست دولت یازدهم برخلاف دولت های گذشته کنار گذاشتن سرپوش بر آسیب های اجتماعی است، گفت: هر چند در تمامی دولت ها ضعف هایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی وجود داشته اما دولت های سابق مانند دولت یازدهم تلاش موثری برای مدیریت آسیب های اجتماعی داشته اند البته ممکن است برخی از آسیب ها در اولویت رسیدگی دولت ها نبوده باشد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تاکیدات مقام معظم بر مشارکت همه مردم در مبارزه با آسیب های اجتماعی، گفت: این موضوع نشانه توجه نظام به آسیب های اجتماعی در سیاست های کلان است.

وی با انتقاد از عدم اعلام آمار دقیق آسیب های اجتماعی از سوی مسئولان امر با بیان اینکه پنهان کاری و سرپوش گذاشتن راهکار مناسبی برای کنترل آسیب های اجتماعی نیست، تصریح کرد: متاسفانه آمارهای دقیقی از آسیب های اجتماعی ارائه نشده و گاهی در این آمارها هم تناقض وجود داشته که این موضوع نشانه عدم پذیرش آسیب های اجتماعی است به عنوان مثال در ماه های اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار بیکاران را 3 میلیون و 600هزار نفر اعلام در حالی که مرکز پژوهش های مجلس این آمار را 7 میلیون و پانصد هزار نفر اعلام کرد.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در این رابطه نیاز است در مورد آسیب های اجتماعی شفاف سازی شده و با برنامه ریزی مناسب و بودجه کافی در جهت مبارزه با آنها گام برداشت .

پورحسین با یادآوری پیش بینی کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی در برنامه ششم، گفت: ریشه تمامی آسیب های اجتماعی فقر و مشکلات اقتصادی بوده و در واقع در حال حاضر تعداد زیادی از مردم برای تامین معیشت دچار مشکل هستند از این رو تا مشکلات سد راه تولید و اشتغال مرتفع نشود و با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی رشد اقتصادی تحقق نیابد نمی توان در جهت کاهش 25 درصدی آسیب  های اجتماعی گام برداشت.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، فقر و بیکاری را دو عامل اصلی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: باید در جهت بهبود اشتغال و اشتغال زایی اقدام کرد و تمامی دستگاه ها آن را در اولویت قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری ثبت یک طلاق به ازای هر 4 ازدواج در کشور، گفت: اعتیاد عامل 50 درصد طلاق ها و 46 درصد سرقت ها بوده و بیشترین فراوانی طلاق ها مربوط به کلانشهرها است علاوه بر این 2 و نیم میلیون زن سرپرست خانوار داریم و همچنین 11 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد که سه میلیون از آنها در مشهد، اهواز و تهران زندگی می کنند بر این اساس ریشه تمامی آسیب های مذکور فقر و مشکلات اقتصادی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار