مدیر فرهنگسرای انتظار در مراسم آغاز مرحله دوم طرح جشنواره مسجدی ها به عنوان قهرمانان مسجد ما اظهار کرد: قهرمانان مسجد ما عنوان کتابی است که از خاطرات شهدای منطقه قدیم سمزقند در مشهد به همت مسجد این منطقه جمع آوری ثبت و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 24 July 2017
به گزارش تابناک رضوی جلینی با بیان این مطلب افزود: سه کتاب دیگر از خاطرات شهدای سایر محلات مشهد و خانواده‌های آنها نیز توسط مجموعه فرهنگی مساجد هر محله جمع آوری شده و آماده چاپ میباشد.
مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد با تاکید بر جمع آوری خاطرات ایثارگران و خانواده های شهدای کشور، گفت: امروز دیگر اصلاً فرصت در این حوزه وجود ندارد و ما نیاز به کار ضربتی و فوری در این حوزه داریم که یکی از اولین اقدامات باید شناسایی پدر و مادر شهدا در هر منطقه و محله مشهد باشد چرا که قطعاً در هر منطقه خانواده شهدا زندگی می کند.
وی با انتقاد از تعداد کم کتاب های منتشر شده در حوزه زندگی نامه و سیره زندگی شهدای کشور متذکر شد: مشهد که به اسناد ما بیش از ۹ هزار شهید دارد و تا امروز متاسفانه فقط تعداد کمی کتاب درباره شهدا چاپ شده است.
جلینی از راه اندازی سایت ثبت خاطرات شهدا و مساجد در مشهد خبر داد و گفت: ما در راستای تسهیل ثبت اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدا و ایثارگران سایت را راه اندازی کردیم تا فعالان فرهنگی و نیروهای رابط مساجد بتوانند اطلاعات و اسناد خود را با راحت ترین حالت ممکن از طریق سایت Markaz_asnad.ir برای ما ارسال کنند تا در آینده نزدیک شاهد بانک اطلاعاتی کاملی از شهدای شهر مشهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار