عضو اتاق بازرگانی ایران در واکنش به اظهارات دیروز نعمت زاده گفت: بله، برجام همه کار کرد اما فقط برای دولت، نه بخش خصوصی. متأسفانه سیستم بانکی برای شرکت های دولتی ضمانت نامه صادر می کند اما اصلاً چنین کاری را برای بخش خصوصی انجام نمی دهد.
کد خبر: ۴۶۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 24 July 2017

به گزارش تابناک : اسدالله عسگراولادی در رابطه با اظهارات دیروز وزیر صنعت که گفته بود، برجام همه کار کرد و بخش خصوصی مانعی برای همکاری با شرکت های خارجی ندارد، اظهار داشت: بله برجام همه کار کرد اما فقط برای بخش دولتی مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه برجام در دو سال اجرا نتایج خوبی داشت و باید از وزارت خارجه برای تلاش در اجرای آن تشکر کرد، افزود: اما امروز بخش خصوصی با مشکلات بانکی روبه رو است که این موضوع 80 درصد فعالیت آنها را در مشارکت با شرکت های خارجی تحت تأثیر قرار داده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برخی کشورها مانند اتریش، آلمان و فرانسه گشایش‌های بانکی را در چند بانک خود برای ایرانی ها به وجود آورده اند، تصریح کرد: بداخلاقی امریکا باعث شده تا همچنان ما درگیر مشکلات بانکی باشیم که همین امر سرمایه گذاری و انتقال پول را برای بخش خصوصی مشکل کرده است.

عسگراولادی با تأکید براینکه برجام باعث شده تا برخی از مشکلات شرکت های دولتی همانند پتروشیمی ها و نفت برطرف شود، گفت: متأسفانه سیستم بانکی برای شرکت های دولتی ضمانت نامه صادر می کند اما اصلاً چنین کاری را برای بخش خصوصی انجام نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که از رییس جمهور تشکر می کنم که با صبر و حوصله روند مذاکرات برجام را دنبال کرد،گفته بود: برخی مدام می پرسند برجام چه عایدی برای ما داشت، من در پاسخ می گویم برجام همه کار کرد. امروز بخش خصوصی هیچ مانعی برای تعامل با شرکت های خارجی ندارد.

نعمت زاده عنوان کرد: در حوزه گلوگاه های اقتصادی و بانکی مشکلاتی وجود دارد که باید در این رابطه نیز اقدامات لازم انجام شود، البته حجم زیادی از این مشکلات به خاطر ایران هراسی است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار