تابناک: تصویری که در سال های اخیر از زنان در رسانه ملی نمایش داده شده است عمدتا مبتنی بر کلیشه های حاکم بر اجتماع بوده است و این رسانه نتوانسته در به تصویر کشیدن واقعیت در این عرصه موفق باشد.
کد خبر: ۴۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 24 July 2017
تابناک اصفهان: تصویری که در سال های اخیر از زنان در رسانه ملی نمایش داده شده است عمدتا مبتنی بر کلیشه های حاکم بر اجتماع بوده است و این رسانه نتوانسته در به تصویر کشیدن واقعیت در این عرصه موفق باشد.
 
زنانی که یا صدرصد موفق یا با کوله باری از ناکامی ها مواجه اند سبب شده تا این رسانه نتواند به نیازهای واقعی زنان در حوزه های مختلف به ویژه حقوق زنان بپردازد و خط قرمزهای خودساخته این سازمان، متاسفانه به جای تقویت جایگاه زنان به تخریب آنها در تلویزیون منجر شده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دراین زمینه اعتقاد دارد تکرار بیش از حد برخی برنامه‌های تلویزیونی و تولید برنامه‌های بی‌کیفیت سبب ریزش مخاطبان رسانه ملی می‌شود.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان صداوسیما زمانی که برنامه‌های جذاب پخش می‌شود، شاهد کاهش و ریزش مخاطبان دیگر رسانه‌ها مانند شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم، گفت: بر این اساس می‌توان اذعان کرد که تولید برنامه‌های مفرح، باکیفیت و غیرتکراری می‌تواند سبب جذب بیشتر مخاطبان به صداوسیما شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تکرار بیش از حد برخی از برنامه‌های صداوسیما، اظهار کرد: چنین رخدادی سبب کاهش و ریزش مخاطبان نسبت به رسانه ملی می‌شود در حالی که مسئولان سازمان صدا و سیما باید بتوانند برنامه‌های تولیدی متناسب با سلیقه‌های مختلف جامعه تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبود بودجه و اعتبارات عامل موثری در کاهش تولید برنامه‌های با کیفیت نیست، اظهار کرد: در این بین حتی می‌توان برای رفع برخی از مشکلات، بسیاری از آثار و تولیدات سینمایی کشورمان را جایگزین سریال‌های کره‌ای کرد؛ البته این مهم در حالی است که مسئولان صدا و سیما عنوان می‌کنند خطوط قرمز وزارت ارشاد با رسانه ملی متفاوت است و همین موضوع سبب شده تا بهره کمتری از تولید آثار سینمایی داخلی شود در حالی که چنین دیدگاهی برخورد و اعمال نگاه سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بیان دیدگاه و نظرات جناح‌های مختلف یکی دیگر از نقدهای وارد به رسانه ملی است، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های نمایندگان مجلس و سفر کمیسیون‌های مختلف مجلس به استان‌ها را پوشش رسانه‌ای دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد زنان جامعه کشور بسیار جلوتر از زنانی هستند که در رسانه ملی نمایش داده می‌شوند لذا این بانوان هیچ تطابقی با بانوانی که در جامعه فعالیت می‌کنند ندارند و این موضوع واقعا اتفاق ناخوشایندی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار