وجود سازمان ها و دو شرکتی که شهرداری تشکیل داده است کاملا مشخص است اما ابهام در تعداد شرکت هایی است که شهرداری عضو آنهاست و در آنها سهامدار به شمار می رود که در هیچ بخشی از اطلاعات این سازمان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 24 July 2017
به گزارش تابناک : بر اساس قانون شهرداری ها می توانند برای برون سپاری برخی وظایف و تکالیف خود در قبال خدماتی که باید به شهروندان ارائه کنند، سازمان ها و شرکت هایی را تشکیل دهند و با نظارت بر آنها زیر نظر معاونت های تخصصی خود، امور شهر را پیش برند.

در شهرداری اصفهان به اذعان امور سازمان ها و شرکت های شهرداری اصفهان 14 سازمان و دو شرکت اصلی و چندین شرکت که شهرداری سهامدار آنهاست، وجود دارد.

وجود سازمان ها و دو شرکتی که شهرداری تشکیل داده است کاملا مشخص است اما ابهام در تعداد شرکت هایی است که شهرداری عضو آنهاست و در آنها سهامدار به شمار می رود که در هیچ بخشی از اطلاعات این سازمان وجود ندارد و همین مسئله و عدم گزارش شهردار در این خصوص به شورا سبب شده تا در هفته های اخیر شهردار اصفهان از شورا بابت این مورد تذکر بگیرد.

در حالی شهرداری اصفهان زیر تیغ انتقاد بابت نحوه حسابرسی و درآمدزایی این شرکتها و نیز پرداخت پاداش هیئت مدیره است که در سایت شهرداری اصفهان و در قسمت عملکرد امور سازمان ها و شرکت های شهرداری، نیز آخرین گزارش عملکرد به سال 89 بازمیگردد.

شهرداری اصفهان شش سال است در این خصوص برای عموم شفاف سازی نکرده است و حال آنکه یکی از وعده های جمالی نژاد بعد از برکناری شهردار سابق، شفاف سازی امور مالی شهرداری برای مردم و منتخبان آنها در شورا بود اما حرف های فتح الله معین، عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان حکایت از روایتی دیگر دارد.

معین در جلسه دو روز پیش شورا از شهرداری اصفهان خواسته بود در خصوص چرایی سهامداری شهرداری در شرکت هایی که حوزه کاری آنها مرتبط با شهرداری نیست به شورا پاسخ دهد و نیز شفاف سازی کند در حالی که برخی از این شرکت ها و شرکت های مرتبط با حوزه شهری، در سال های اخیر زیان ده بوده اند، پاداش هیئت مدیره چگونه پرداخت شده و می شود؟!.

شورای شهر اصفهان در روزهای پایانی خود همچنین از انتصاب های غیرتخصصی در این شرکت ها که سبب بروز زیان مالی شده هم منتقد است و شهرداری در مقام مسئولیت باید پاسخگوی این روند باشد.

در حالی به گفته این عضو شورای شهر اصفهان برخی شرکت ها زیان ده بوده اند که هنوز پاداش هیئت مدیره قطع نشده است و برخی از آنها در مجموعه شهرداری نیز دارای سمت و حقوق بگیر این نهاد هم به شمار می رود اما با وجود چنین شرایطی، شهرداری اصفهان هنوز در بسیاری از شرکت های بزرگ خود را به عنوان سهامدار عمده معرفی کرده است در حالیکه گزارش عملکرد شرکت های قبلی هنوز به هیچ مرجعی ارائه نشده است.

موضوع شفافیت مالی در شهرداری اصفهان در یک دهه اخیر یکی از مولفه های ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهر اصفهان به شمار می رود که رئیس شورای شهر سال گذشته هم بر این مورد تاکید کرد و قول شفافیت مالی در شهرداری اصفهان را با اجرای طرح شفافیت در مناطق شهرداری داد اما حالا همان شورا منتقد عملکرد شهرداری در خرید سهام شده است که البته همین گام هم بعد از دو سال از سکوت شورا در برابر عدم حسابرسی شرکت های زیرنظر شهرداری، جای شکر دارد!.







منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار