دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: در ارزیابی های صورت گرفته استان اصفهان رتبه ی برتر را در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان های کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۴۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک : دکتر رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از کسب رتبه ی برتر استان در سال ۹۵ در سطح استان های کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اظهارداشت : کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با عنایت به اعلام ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.
استاندار اصفهان در ادامه به مبارزه با قاچاق سیگار اشاره کرد و افزود: موضوع عرضه و تقاضای سیگار باید در ارتباط با مبارزه با دخانیات با قوت پیگیری شود چرا که سیگارو قلیان دروازه ی ورود به مواد مخدر و اعتیاد و قدم اول اعتیاد هستند.
زرگرپور با بیان اینکه سازمان مشخصی این مسئولیت را بر عهده دارد، افزود: حدود ۲ هزار واحد مجوز فروش سیگار را دارا هستند و ساختار و چارچوب های آن مشخص است.
استاندار اصفهان به اصلاح قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود: اگر نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد باید دستورالعمل ها پیگیری شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.
زرگرپور بر لزوم تقویت و تجهیز واحدهای مبارزه کننده تاکید کرد و افزود: مبارزه با قاچاق و دخانیات باید تشدید شود و لازم است که مسئولین در مقابله با قاچاق به روز باشند.
مدیر ارشد استان با بیان اینکه فرهنگ سازی در مبارزه قاچاق کالا و ارز و بویژه دخانیات و سیگار بسیار حائز اهمیت است ، اظهار داشت: صدا و سیما بایستی همانگونه که قبلاً در خصوص مضرات و تبعات مواد مخدر و دخانیات برنامه ها و تیزرهای تأثیرگذار تهیه و پخش می نمود همچنان همین روند را ادامه دهند.
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهارداشت: استفاده از پتانسیل و وجود مردم در پیشگیری می تواند موثر باشد همچنانکه مردم در خصوص همکاری در جهت کشف قاچاق نیز نقش بسزایی دارند.
وی بر تقویت سمن ها در این رابطه تاکید کرد و افزود: استاندارد سازی و کیفیت بخشی به کالاهای ایرانی بسیار مهم است و تاثیر بالایی در کاهش قاچاق دارد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سیاست های دولت و نظام بشمار می رود، افزود: دولت ، مردمی کردن و پیشگیری را مقدم بر مقابله دانسته و بیشترین تاثیر آن نیز در مواد مخدر مشاهده می شود. 
استاندار اصفهان افزود: اصناف باید در مبارزه با قاچاق قدم بردارند و مردم نیز نسبت به این موضوع حساس شوند و اطلاع رسانی داشته باشند.
زرگرپور خاطر نشان کرد: اصناف بعنوان حبیب خدا هستند و به پاکی و صداقت مشهورند و در راستای مبارزه با قاچاق خود باید علم را بردارند چرا که امر اجتماعی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی و مشارکت مردم در ابعاد مختلف یکی از سیاست هایی است که دولت در پیش گرفته است.
در این جلسه استاندار اصفهان ضمن استماع گزارش اداره کل حمل و نقل و پایانه ها در خصوص بارنامه های ماشین های حمل سوخت اظهارداشت: باید همه ی ماشین های حمل سوخت دارای بارنامه باشند و شاهد تردد ماشین های بدون بارنامه در سطح جاده ها نباشیم.





منبع : استانداری اصفهان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار