مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی بارش ها در شرق حوضه زاینده رود خبر داد و گفت: مقدار کنونی حجم سد زاینده رود حدود ۳۶۰ میلیون مترمکعب است که کمتر از ۳۲ درصد حجم اسمی سد زاینده رود است.
کد خبر: ۴۶۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 23 July 2017
به گزارش تابناک : مسعود میرمحمدصادقی در اولین نشست شورای حفاظت استان اصفهان، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه گذشته تاکنون با بررسی بیش از هفت ایستگاه در حوضه زاینده رود با کاهش بارش ها روبه رو بوده ایم به طوری که در ایستگاه ورزنه کاهش ۴۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد و شرایط بارشی بدی در حوضه حاکم است و اطلاعات مرکز خشکسالی نیز مؤید این آمار است.

وی با اعلام رتبه سیزدهم استان اصفهان در خشکسالی، افزود: میزان بارش برف در ایستگاه چلگرد در سال آبی جاری ۲۴۴ میلیمتر و در زمان مشابه سال گذشته، ۳۳۱ میلیمتر و در میانگین بلندمدت ۴۶ ساله از زمان احداث سد زاینده رود ۶۵۳ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان هشدار جدی تغییر اقلیم و کاهش میزان برف در کمتر از پنج دهه به حدود یک سوم، گفت: این شرایط فشار بیشتری را بر روی منابع آب وارد می کند.

وی میانگین بلندمدت حجم مخزن سد زاینده رود را ۱۰۰۰میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: مقدار کنونی حجم سد زاینده رود حدود ۳۶۰ میلیون مترمکعب است که کمتر از ۳۲ درصد حجم اسمی سد زاینده رود است.

میرمحمدصادقی همچنین از سد گلپایگان با حجم تقریبی ۳۴ میلیون مترمکعب به عنوان پر آب ترین سد استان نام برد.






منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار