تابناک: اصفهان از حدود 400 سال پیش تاکنون به نام شهر "گنبدهای فیروزه ای" شهره است و به دلیل همین صفت، مساجد بزرگ و باشکوهی در این شهر طی چهار قرن اخیر ساخته شده است اما امروز دیگر آن روال سابق برای ساخت مسجد در اصفهان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 23 July 2017
تابناک اصفهان: اصفهان از حدود 400 سال پیش تاکنون به نام شهر "گنبدهای فیروزه ای" شهره است و به دلیل همین صفت، مساجد بزرگ و باشکوهی در این شهر طی چهار قرن اخیر ساخته شده است اما امروز دیگر آن روال سابق برای ساخت مسجد در اصفهان وجود ندارد.
 
به گفته مسئولان استان اصفهان اصفهان دو هزار مسجد کم دارد و در این میان متولی مشخصی برای ساخت وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام رضا صادقی،‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این باره، با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۱۵ مسجد و یک هزار خیریه در استان اصفهان می‌گوید:  اطلاعات همه مساجد و حسینیه‌های استان اصفهان جمع‌آوری و به بانک جامع اطلاعاتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز ارائه شده است.

وی همچنین از ارائه یک نسخه از اطلاعات جامع مساجد استان به استانداری اصفهان خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: در این راستا یاداور می‌شوم که بیش از ۹۵ درصد از مساجد استان اصفهان به صورت هیات امنایی توسط مردم اداره می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که معتقد است ساخت مساجد در کشور ایران بر عهده هیچ نهاد و ارگانی نیست و تا مادامی که این امر دولتی نشود تامین اعتبار خوبی نیز صورت نمی‌گیرد، می‌افزاید: اوقاف در کنار فعالیت‌های خیریه‌ای مساجد برای کمک به خیران از محل کمیته برنامه‌ریزی مساجد نمکی ناچیز بر آش ساخت و ساز مساجد می‌پاشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه تنها وظیفه سند گرفتن برای مساجد و پیگیری رقبات را بر عهده دارد، تصریح می‌کند: حتی بخش زیادی از درآمد مورد نیاز مساجد نیز توسط هیات امنای مساجد تامین خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی از کمبود مسجد در  استان اصفهان سخن به میان می‌آورد و بیان می‌کند: در استان اصفهان با کمبود بیش از دو هزار مسجد روبرو هستیم.


وی هرند و نیک آباد را دو شهر ثروتمند به لحاظ وجود مساجد عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: این در حالی است که شاهین شهر فقیرترین شهر استان در این زمینه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که معتقد است باید به ازای هر ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر یک باب مسجد داشته باشیم، اضافه می‌کند: این در حالی است که در حال حاضر در سطح استان اصفهان به ازای هر یک هزار و ۲۰۰ نفر یک باب مسجد وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار