هر روز خبر جدید و شرایط تازه تری از فروش ویژه محصولات خودروسازان داخلی می شنویم، با توجه به کیفیت پایین تولیدات داخلی و عدم تمایل مردم برای خرید این محصولات، اصرار خودروسازان برای محصولات جدید با شرایط ویژه و از طرفی عدم ارتقای کیفیت محصولات بسیار تامل برانگیز است!
کد خبر: ۴۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 23 July 2017
به گزارش تابناک : با وجود اعتراضات ، انتقادات و نارضایتی های بسیار مردم از محصولات خودروسازان داخلی ، اما جالب است که هر روز با خبر افزایش تولیدات و شرایط ویژه فروش مواجه هستیم.

نکته قابل توجه اینکه خودرویی ها برای فروش محصولات خود به هر ترفندی متوسل میشوند و هر از چندی شاهد شرایط ویژه محصولات این عزیزان هستیم.!

ایران خودرو نیز به تازگی از شرایط ویژه فروش محصولات خود خبر رسانی میکرد و از امروز اول مرداد ثبت نام محصولات خود را آغاز کرده و در حال تبلیغ با آب و تاب فراوان برای مردمی است که متاسفانه گزینه ای دیگر به جز انتخاب این محصولات را ندارند.

بنا بر این گزارش شرایط ویژه ای که خودروسازان برای مشتریان در نظر میگیرند با سودهای کلان ، نه تنها نفعی برای خریدار ندارد بلکه فقط به نفع خودروساز تمام می شود.

وعده ها و افتخارات آقای وزیر، چه نفعی برای مردم دارد؟
بر اساس این گزارش وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت که به نوعی مدافع خودروسازان داخلی است دیروز با اعلام افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال گذشته از رشد محسوس تولید ارزان قیمت‌ها خبر داد. 

جالب است که نعمت زاده به ادامه تولید خودرو پراید تا پایان سال آینده، در خصوص سیاست بخش صنعت کشور برای تولید خودروی اقشار کم درآمد و متوسط  جامعه، تاکید دارد و اعلام میکند: در حال حاضر خودروی تیبا تولید می شود و به تدریج مسایل فنی و استانداردهای جدید بیشتری در تولید این خودرو لحاظ می شود.

وزیر صنعت با خوشحالی از ادامه روند تولید تیبا می گوید در حالیکه سطح کیفیت و استاندارد این خودرو، طبق آمار موجود در سطح کیفی سه و بسیار ضعیف است.

گفتنی است بنا به اعلام واحد ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، در کلاس خودرویی پایین تر از 25 میلیون تومان پنج خودرو که تماما مربوط به شرکت خودرو سازی سایپا و زیر مجموعه آن یعنی پارس خودرو است، قرار دارد ؛‌خودروهایی نظیر تیبا،‌سایپا 131 و سایپا 111 در این طبقه بندی هستند که طبق بررسی های انجام شده تنها یک ستاره کیفیت را دریافت کرده اند.

جالب اینکه نعمت زاده با خرسندی می گوید: تیراژ خودرو تیبا رو به افزایش است و از دو سال گذشته به تدریج تولید پراید کاهش یافته، اما تولید این خودرو تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت؛ البته استانداردهایی در اوایل سال تدوین شده که به تدریج در تولید خودرو اعمال می شوند، بنابراین جایی برای تولید خودروهای قدیمی نیست.

به گفته این مقام مسئول در سه ماه اخیر حدود ۱۸ درصد تولید خودرو افزایش یافته که خودروهای ارزان قیمت از افزایش تولید بیشتری برخوردار بوده است.

افزایش تولید داخل بدون کیفیت، همواره ادامه دارد!
جالب اینکه خودروسازان داخلی هم هر روز با اعلام خبر تازه از محصولات خود داغ دل مردم را تازه تر می کنند. 

به عنوان مثال ایران خودرو با افتخار از افزایش تولیدات اعلام کرده در سال جدید موفق به تولید 651 هزار دستگاه انواع محصولات سواری و وانت و حفظ سهم بیش از 50 درصدی خود در خودروهای سواری برای سومین سال پیاپی شده است.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصولات جدید به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خبر داد و گفت: امسال سه محصول دنا پلاس توربو، دنا پلاس اتوماتیک و سورن دیزل تولید خواهد شد.

به گفته یکه زارع، پارسال محصولات رانا،‌ سوزوکی،‌ پژو 206، دنا، سورن و تندر 90 ستاره های کیفی خود را افزایش دادند و امسالنیز محصولاتی چون تندر پلاس،‌ دنا پلاس در نخستین حضور خود در ارزیابی، چهار و سه ستاره کیفی را کسب کردند.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار