عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حل مشكل زاينده‌رود نیازمند اقدامات عملی است، باید کلنگ پروژه بهشت‌آباد زده شود چراکه با ساماندهی طرح 9 ماده‌ای مشكل آبی زاينده‌رود حل خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک : عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه ستاد ویژه مناطق محروم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل شد و برای رسیدگی به مسائل و مشکلات منطقه حصه همه مدیران و حتی استاندار وقت به جلسه آمد، اظهار کرد: در حال حاضر منطقه حصه دارای زیرساخت‌های مناسب شهری است و شورای پنجم باید مسائل ستاد مناطق محروم را دنبال کند.

وی افزود: بهبود وضعیت حاشیه‌نشینی‌ها در اصفهان ماحصل کارکرد ستاد مناطق محروم اصفهان است و این در حالی است که سایر کلان‌شهرها برای مناطق حاشیه‌ای با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عملکرد این ستاد باعث شده تا مناطق محروم اصفهان کمتر مشکل داشته باشند، گفت: 95 درصد معابر طرح جامع و تفصیلی و بازنگری شده و خط یک متروی اصفهان در آینده به بهارستان متصل می‌شود؛ همچنین پروژه خط 2 مترو در شرف انعقاد قرارداد با پیمانکار است که امیدواریم خط 2 متروی اصفهان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در زمینه ناوگان اتوبوسرانی کمک‌های قابل توجهی از طرف مدیریت شهری شده و همچنین ایجاد مسیر خطوط تندرو از دیگر اقدامات مدیریت شهری است؛ اعتبار ویژه مناطق محروم پایدار شده است.

حاج‌رسولیها با اشاره به ضابطه‌مندسازی همه مباحث درآمدی و هزینه‌ای خاطرنشان کرد: پایدار شدن یک سیستم برنامه‌ای در کشور از دیگر اقدامات مدیریت شهری اصفهان بوده که می‌تواند الگویی برای همه کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه 1414، 1404 و برنامه‌های 5 ساله تدوین شده و می‌توان گفت که شهر اصفهان شهری برنامه‌محور است، یادآور شد: ملاقات‌های مردمی همه هفته در شهرداری‌های مناطق بوده و امیدوارم شورای پنجم این روند را ادامه‌ دهد چراکه این مهم برای حل مشکلات مردم مؤثر است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: ایجاد ساختارهای مناسب که با توجه به نظر وزارت کشور تثبیت شد و این اقدامات  ثمره 18 سال کار بود و کلان‌شهر اصفهان برای تحقق مدیریت واحد شهری آماده است.

وی با بیان اینکه خواسته ما از دولت‌ها همین بوده است، تأکید کرد: حل مشکل زاینده‌رود نیازمند اقدامات عملی است، باید کلنگ پروژه بهشت‌آباد زده شود چراکه با ساماندهی طرح 9 ماده‌ای مشکل آبی زاینده‌رود حل خواهد شد.

حاج‌رسولیها متذکر شد: از نخستیم دوره شورای اسلامی شهر تا کنون مدیریت واحد شهری را از دولت خواستار بوده و اگر انجام نشود سیستم ساختاری کشور دچار مشکل خواهد شد؛ باید یک سری از وظایف به مردم واگذار شود و از مردم کمک خواسته شود.

وی در پایان بیان داشت: بخشی از بدنه کارشناسی دولت این امر را نمی‌خواهند و بعضی وزرا و بعضی از نمایندگان مجلس نمی‌خواهند اختیاراتشان کاهش یابد و راه حل مدیریت اجرایی کشور اجرایی شدن مدیریت واحد شهری با پشتوانه شوراهاست؛ قانون 10 درصدی عوارض سوخت هنوز پایدار است اما اجرایی نشده و حق کلان‌شهرهاست این مورد دنبال شود.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار