مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به حضور ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی در اصفهان گفت: به دنبال رشد ۴ برابری گردشگری اصفهان هستیم.
کد خبر: ۴۶۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 22 July 2017
به گزارش تابناک : "نگوین هونگ تک" سفیر ویتنام در ایران و هیئت همراه با فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کردند.

فریدون الهیاری با برشمردن رشد گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته تأکید کرد: در چهار سال گذشته فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم در زمینه توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی به رشد قابل‌توجهی دست یابیم، به‌گونه‌ای که بیش از 900 هزار گردشگر خارجی در 4 سال گذشته به اصفهان به‌عنوان دومین شهر صنایع‌دستی جهان سفر کرده‌اند.

وی به تلاش‌های دولت بر اساس اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: براساس سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، به دنبال رشد 4 برابری گردشگری در استان پهناور و تاریخ‌ساز اصفهان هستیم، بر این اساس در حال برنامه‌ریزی برای یافتن بازارهای جدید گردشگری بین‌المللی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: بر مبنای سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، در حال برنامه‌ریزی جهت حضور جدی در مناطق جنوب شرق آسیا هستیم.

وی به دلایل سیاست ایران جهت حضور جدی در بازار گردشگری آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک کشورهای قاره کهن آسیا، دارای قرابت‌های فرهنگی زیادی هستند که همین نکته سبب می‌شود تا به قاره بزرگ آسیا از جمله کشور ویتنام به‌عنوان یک بازار بزرگ گردشگری جهانی نگاه ویژه داشته باشیم.

"نگوین هونگ تک" سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار با ایراد خرسندی از حضورش در شهر تاریخی اصفهان خطاب به مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: در ایام حضورش در ایران بسیاری از دوستانش را به اصفهان آورده و همگی آنان از عظمت و شکوه فرهنگ ایران‌زمین در این شهر تاریخی شگفت‌زده شده‌اند.

او در ادامه تأکید کرد: کشور ویتنام دارای جمعیتی بالغ‌بر 94 میلیون نفر است و این در حالی که سالانه در حدود یک و نیم میلیون گردشگر از ویتنام به سایر کشورهای جهان سفر می‌کنند، بنابراین این گردشگران بسیار مشتاق هستند تا در قالب گردشگری فرهنگی به مقاصدی جدید، همچون ایران باشکوه سفر کنند.

در پایان این نشست توافق شد تا فعالان گردشگری اصفهان و ویتنام در قالب یک تفاهم‌نامه به‌صورت جداگانه، برای بازاریابی به ایران و ویتنام سفر کنند تا از این طریق مقدمات توسعه گردشگری اصفهان و ویتنام فراهم شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار