رئيس پليس فتا خراسان رضوى خبر داد:
رييس پليس فتا استان خراسان رضوى از مالباختگان نرم افزار جعلى با عنوان "صيغه ياب"درخواست كرد؛ چنانچه قربانى كلاهبردارى به روش موصوف شده‌اند جهت رسيدگى به پرونده‌، با تهيه مرجوعه قضايى به پليس فتا استان مراجعه نمايند.
کد خبر: ۴۶۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 22 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی،  سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح  این خبر گفت: در پى رصد و پايش فضاى سايبرى توسط كارشناسان پليس فتا، نرم افزارى تحت عنوان "صيغه ياب" در شبكه‌هاى اجتماعى مشاهده كه پس از بررسى‌هاى لازم مشخص شد اين نرم افزار برخلاف عنوان خاص و فريبنده‌اش پس از نصب بر روى گوشى هوشمند يا سيستم رايانه، اقدام به سرقت اطلاعات حساب كاربران خويش مى‌نمايد و متعاقباً مبالغى از حساب كاربران به صورت برداشت اينترنتى غير مجاز كسر شده‌است كه به دليل پايين بودن رقم كلاهبردارى و عنوان خاص نرم‌افزار شكات از پيگيرى قضايى و حضور در پليس فتا امتناع مى‌نمايند.

وی با توجه به تحقيقات و بررسى‌هاى فنى صورت گرفته اظهار کرد: در همين رابطه دو تن از متهمين در اروميه شناسايى و با دستور قضايى دستگير شده‌اند، وليكن با توجه به تعدد كلاهبردارى‌ها، رقم و ميزان دقيق آن مشخص نيست لذا از شهروندان درخواست مى‌گردد از دانلود نرم افزارهايى كه از صحت عملكرد آن اطلاع كامل ندارند پرهيز كنند ضمن اينكه دانلود نرم‌افزار از سايت‌هاى ناشناس و ناامن نيز از موارد مهم در پيشگيرى از مخاطرات سايبرى خواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان خرسان رضوی تاکید کرد: كاربر محترم فضاى سايبرى براى پيشگيرى از هرگونه تهديد و خطرى در فضاى سايبر از دنبال كردن پيشنهادات وسوسه انگيز در اين فضا اعم از اينترنت، شبكه‌هاى اجتماعى و... خوددارى نماييد تا قربانى نيات سوء كلاهبرداران فضاى سايبر نشويد!

شايان ذكر است سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى  www.cyberpolice.ir   آماده دريافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامى بوده و همچنين كاربران گرامى مى‌توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاى سايبرى را از اين سايت دريافت نمايند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار