تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول مرکز پذیره نویسی اهدای سلول های بنیادی خون ساز( سپاس) استان چهارمحال و بختیاری از اجرای این طرح برای نخستین بار در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 22 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- دکتر الهام حیدری اظهار کرد: پایگاه انتقال خون شهرکرد برای پذیرش داوطلبان اهدای سلول های بنیادی خون ساز برای نمونه‌گیری خون از از اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی و ارسال برای مرکز پیوند و بررسی ژنتیکی برای تأمین نیاز بیماران سرطانی و خاص اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: طرح سپاس از سال‌های گذشته در برخی استان‌های کشور اجرایی و سامانه آن از خرداد ماه سال جاری نیز در این استان راه اندازی شد.
حیدری افزود: با راه اندازی این سامانه اهدا کنندگانی که شرایط لازم را داشته باشند پس از مشاوره و انجام آزمایش‌های سلامت اطلاعاتشان در سامانه مربوطه ذخیره شده و اگر در کشور بیماری به سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیاز داشته باشد با فراخوان اهداکنندگان زمینه این خدمت‌رسانی فراهم می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال یافتن اهداکننده مناسب در بین افراد خانواده و بستگان بیمار بسیار محدود است، هدف ما در این طرح، پذیرش اهداء کنندگان سلول‌‌های بنیادی خون ساز و کمک به بیماران برای یافتن اهدا کننده مناسب از میان افراد غیرخویشاوند است.

حیدری خاطرنشان کرد: این اهداء کنندگان از روحیه ایثارگری بیشتری برخوردارند زیرا عملیات اهدا در یک فرآیند 3 تا 4 روزه انجام می‌شود و این همکاری بسیار ارزشمند و خداپسندانه است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 30 نفر در سامانه طرح سپاس این استان ثبت نام کردند تا بیماران خاص مانند بیماران تالاسمی و سرطان خون از این خدمات خیرخواهانه برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در استان از ساعت هشت تا 13 روزهای شنبه و یکشنبه در پایگاه انتقال خون شهرکرد از داوطلبان پذیرش و نمونه گیری صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار