مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه از مجموع حدود ۱۲ هزار طرح صنعتی استان که جواز فعالیت دریافت کرده‌اند ۳۰ درصد تعطیل و ۷۰ درصد فعال و نیمه فعال هستند، گفت: اگر مدیران بنگاه‌های اقتصادی خود را به روز نکنند محکوم به فنا هستند.
کد خبر: ۴۶۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد با اشاره به وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار داشت: از مجموع حدود 12 هزار طرح صنعتی استان که جواز فعالیت دریافت کرده‌اند 30 درصد تعطیل و 70 درصد فعال و نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه 70 درصد واحد فعال و نیمه فعال صنعتی استان با ظرفیت 30 درصد به بالا فعالیت دارند افزود: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در حوزه صنعت، نسبت مصرف برق صنعت به برق کل مصرفی است که نسبت برق مصرفی صنعت سال 94 رشد9 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، وقتی میزان حجم برق مصرفی صنعت در سال 95 نشان دهنده 19.5 درصد رشد بوده یعنی مصرف برق صنعت نسبت به سال 94 متوسط 10.5 درصد افزایش یافته است.

آوری فرد ورشکستگی و تعطیلی واحدهای اقتصادی را امری عادی و طبیعی در مسیر فعالیت اقتصادی دانست و گفت: ایجاد بنگاه اقتصادی و از بین رفتن فعالیت آن امری عادی است در شرایطی که مدیریت مجموعه ضعیف بوده و یا بازار فروشی برای تولیدات وجود ندارد، حقیقت این است اگر مدیران بنگاه‌های اقتصادی خود را به روز نکنند محکوم به فنا هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: هنر این است که همیشه ورودی ایجاد و روند فعالیت واحدهای اقتصادی بیشتر از  تعطیلی واحدهای تولیدی باشد یعنی اگر 50 واحد از بین رفت 150-200 واحد افزایش یابد.

به گفته وی، تسهیلات 18 درصدی برای همه واحدهای اقتصادی مقرون به صرفه نیست واحدهایی که در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند 18 درصد نرخ تسهیلات رقمی سنگین است اما برخی واحد‌ها توجیح دارند، این دست واحد‌ها به دلیل نیاز به نقدینگی ببابت خرید مواد اولیه گاهی تا 30 درصد سود می‌پردازند برای این واحدها تسهیلات با نرخ 18 درصد توجیح دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار