تابناک: همپوشانی وظایف و نیز برخی اختیارات که برای اداره یک شهر مورد نیاز است از جمله ضرورت های تعیین تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که تاکنون از سوی دولت به مجلس ارسال نشده است.
کد خبر: ۴۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 22 July 2017
تابناک اصفهان: همپوشانی وظایف و نیز برخی اختیارات که برای اداره یک شهر مورد نیاز است از جمله ضرورت های تعیین تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که تاکنون از سوی دولت به مجلس ارسال نشده است.
 
هرچند در این لایحه موارد مورد اختلاف مدیران شهری مانند نحوه انتخاب شهردار یکی از چالش های آن بین دولت و شهرداران به شمار می رود اما مزیت های تدوین این لایحه و بررسی آن در کمیسیون های تخصصی با تعلل دولت در ارسال آن، نتوانسته مشکلات مدیریت شهری را حل کند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس از ارسال نامه ۸۷ نماینده به رییس جمهور برای تعیین تکلیف لایحه مدیریت جامع یکپارچه شهری خبرداد.

ابوالفضل ابوترابی، درخصوص آخرین وضعیت لایحه مدیریت جامع یکپارچه شهری،گفت: نامه ای  با امضاء رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمجلس و 87 نفر از نمایندگان مجلس به رییس جمهور ارسال شده است، تا اسرع وقت لایحه مدیریت  یکپارچه شهری به مجلس ارسال شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: رییس جمهور درهمایش شوراها دربرج میلاد قول دادند که تا پایان سال 95 این لایحه را به مجلس ارسال کند، اما تا کنون خبری از این لایحه نیست، بنابراین 87 نفر از نمایندگان مجلس دردرخواستی به رییس جمهور تاکید کردند که هرچه سریعتر لایحه جامع مدیریت یکچارچه شهری را به مجلس ارسال کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مدیریت شهری دارای مشکلاتی است که برای حل آنها باید وظایف به درستی میان دستگاه ها تقسیم بندی شود،تصریح کرد: به طورحتم وجود برخی موانع درقانون، مدیریت شهری را برای شهرداری مشکل کرده است، ضمن اینکه تعدد دستگاه ها در پیگیری برخی مسائل شرایط را برای افزایش تصدی گری دولت دربرخی حوزه ها افزایش داده است؛ بنابراین انتظار داریم که دولت در لایحه مدیریت شهری برای حل معضلات شهری به ویژه درکلان شهرها، اداره برخی مسائل در دستگاه ها و نهادهایی چون سازمان آب، برق و گاز را برعهده شهرداری ها قرار دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی،گفت: مدیریت جامع شهری سبب می شود که ازحجم و گستردگی دولت کم شده و هزینه ها به مراتب نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار