معاون دادستان کل کشور:
معاون دادستان کل کشور در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان با بیان این که مهم ترین اولویت دادستان ها رسیدگی به مسائل پیرامون زمین است گفت: بر اساس آمار های غیررسمی حدود 500 هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت هست اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه کسانی است .
کد خبر: ۴۶۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 22 July 2017
معاون دادستان کل کشور در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان با بیان این که مهم ترین اولویت دادستان ها رسیدگی به مسائل پیرامون زمین است گفت : بر اساس آمار های غیررسمی حدود 500 هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت هست اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه کسانی است .

محمدجواد حشمتی از دادستان ها خواست: با استفاده از ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند شناسنامه دار کردن این اراضی را که اموال بیت المال است در دستور کار خود قرار دهند.

حشمتی افزود: ظابطان عام و خاص ، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی همه ظرفیت های خوبی هستند که دادستان ها می توانند با استفاده از آن ها در حوزه زمین اقدامات مناسب و مقتضی  انجام دهند .

وی با بیان اشاره به این که یکی از آفت های موجود در کشور موازی کاری ، پراکندگی اطلاعات و اقدامات است گفت : دادستان ها می توانند بین دستگاه های مختلف هم افزایی ایجاد کنند و از ظرفیت های بالقوه آنان در راستای پیشگیری از زمین خواری و حفظ بیت المال بهره بگیرند.

معاون دادستان کل کشور با بیان این که امید ما برای کنترل پدیده ی زمین خواری در کشور به دادستان هاست افزود : اگر امروز دیربجنبیم و خوب عمل نکنیم در آینده استان های شمالی هم هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت .

محمدجواد حشمتی افزود : یکی از علل رشد فساد این است که قانون و ضابطه و دستورالعمل در کشور داریم اما به درستی و به موقع عمل نمی کنیم .

حشمتی تاکید کرد : اقدام به موقع و سریع حکم عتما بازدارنده ی خوبی است .

حشمتی برای شرکت در سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی عمومی و ملی به گلستان سفر کرده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار