موسس خانه تئا‌تر خراسان رضوی گفت: خانه تئاترخراسان رضوی هنرمندان تئا‌تر را از هرگروهی در رسیدن به حقوق و مطالبات خود حمایت می‌كند و این موسسه مكان امنی برای جامعه تئاتری استان خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 22 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی روحی با بیان این مطلب افزود: باتوجه به اینكه جمعی از هنرمندان مشهدی خواستار عضویت در موسسه فرهنگی، هنری خانه تئا‌تر ایران بودند، در ابتدا قصد راه‌اندازی شعبه‌ای از این تشكل را در مشهد داشتیم كه این منجر به دریافت مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاسیس خانه تئاتراستان خراسان رضوی به‌طور مستقل در مشهد شد.
وی با تاكید بر اینكه عملكرد این موسسه مستقل و بدون موازی‌كاری با ارگان‌های دیگرخواهد بود، گفت: ما شعار نمی‌دهیم و تلاش خواهیم كرد گام‌های سنجیده و درست برداریم تا هنرمندان تئاتراین استان به مطالبات خود در زمینه‌های رفاهی و صنفی دست یابند.
این مقام مسئول با بیان اینكه خراسان از دیر بازدر حوزه تئا‌تر فعال و موفق بوده و در این حوزه پس از تهران مقام دوم در كشور را دارد، افزود: با توجه به كم وكاستی‌ها و نیز پراكندگی كه در حوزه تئا‌تر استان وجود دارد، هدف این موسسه، ساماندهی این امور برای حفظ جایگاه رفیع آن در كشور است.
موسس خانه تئاتر خراسان رضوی در خصوص تامین اعتبارات لازم برای اداره این موسسه، گفت: برای تامین اعتبار از حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی بهره‌می‌گیریم، اما مبنای تامین بودجه خانه تئا‌تر مشهد، استقلال آن خواهد بود.
وی افزود: با توجه به اینكه خانه تئا‌تر تهران از بدو تاسیس در جذب مشاركت‌های بخش دولتی و خصوصی موفق عمل كرده است و ما نیز با تشكیل تیم‌های تخصصی سعی خواهیم كرد تا ضمن جذب مشاركت‌ها، ظرفیت‌های موجود در ارگان‌ها و سازمان‌ها را برای جامعه تئاتری فعال كنیم.
روحی با اشاره به اینكه موسسه فرهنگی، هنری خانه تئا‌تر ایران در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است، اضافه كرد: هنرمندانی مانند ایرج راد، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، بهروز قریب‌پور، فتح علی بیگی از اعضای هیأت مدیره خانه تئا‌تر تهران هستند.
وی با تاكید بر اینكه سطح تئا‌تر تهران به لحاظ امكانات و سایر زمینه‌ها از استان خراسان بالا‌تر است، افزود: در عین حال خانه تئا‌تر مشهد سعی خواهد كرد تا از آزمون و خطاهایی كه در خانه تئا‌تر تهران صورت گرفته، استفاده بهینه كند و در این راستا این موسسه در تهران الگوی مناسبی برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای ارائه خدمات بهتر به جامعه تئاتری ما خواهد بود.
موسس خانه تئا‌تر خراسان رضوی عنوان كرد: اولین گام این موسسه تشكیل سایت ثبت نام و عضوگیری بر طبق شیوه نامه و ارائه مدارك از سوی متقاضیان خواهد بود و این مدارك در مجمع عمومی با حضور ناظری از تهران بررسی خواهد شد.
وی افزود: در ادامه انتخابات برای تعیین اعضا و مدیر عامل هیأت مدیره انجام می‌گیرد و افتتاح رسمی خانه تئا‌تر مشهد با حضور مهمانان و هنرمندان خانه تئا‌تر تهران صورت می‌گیرد.
روحی با اشاره به اینكه نسبت به امكانات منطقه شرایط عضوگیری در خانه تئا‌تر مشهد نسبت به تهران سهل‌تر خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینكه قوانین عضو‌گیری خانه تئا‌تر تهران در استان‌ها قابل اجرا نیست، باز‌نگری‌هایی در این خصوص صورت گرفته تا زمینه لازم برای تشویق هنرمندان فراهم شود و در استفاده از ظرفیت‌ها گام‌های موثر‌تری برداشته شود.
وی با بیان اینكه راه‌اندازی بخش روابط عمومی از مهم‌ترین اقدامات این موسسه خواهد بود، گفت: با تشكیل سایت و سامانه پیام كوتاه اطلاعات به روز در اختیار اصحاب رسانه و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و اگر موفقیتی در این حوزه حاصل شود، قطعا با حمایت‌های اصحاب رسانه خواهد بود.
موسس خانه تئاتر خراسان رضوی اظهار كرد: قبل از تاسیس خانه تئا‌تر مشهد جلساتی با حضور پیشكسوتان، جوانتر‌ها و فارغ التحصیلان رشته تئا‌تر برگزار شد تا ازنظرات و پیشنهادات همه گروه‌ها در شكل‌گیری این موسسه بهره‌مند شویم و در آینده نیز این روند در قالب كمیته‌های تخصصی ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار