تابناک: با توجه به اینکه همواره خودروهای فرسوده را مهمترین عامل آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین اعلام کردند به طوری که مسئولان را نگران کرده است لازم است که به جای تصمیماتی از جمله افزایش قیمت مصرف بنزین، با اجرای جدی زوج و فرد کردن خودروها در تمام کلان شهر ها و همچنین حذف جذی خودروهای بیش از ۱۵ سال، اقدام عاجلی و موثری در این زمینه بردارند.
کد خبر: ۴۶۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 22 July 2017

تابناک اصفهان- اگر چه افراد زیادی هستند قادر به خرید خودروی جدید نیستند و خودروهای آنها بیش از ۱۵ سال کارکرده است و نمی توان آنها را مجبور به خرید ماشین جدید کرد برای این افراد لازم است که دولت یا با ایجاد مسیرهای تشویقی از جمله پرداخت وام با سودهای کم و تخصیص آن تنها به این افراد و یا گرفتن ماشین های فرسوده و جایگزینی با ماشین جدید با بهترین شرایط خرید که فرد مجاب و تشویق به خرید ماشین شود .

امروزه به خاطر هزینه های گزاف سفر با هواپیما و اتوبوس و غیره و یا به دلیل محدودیت ها بسیاری از افراد خواهان سفر با خودروی شخصی خود هستند و گران شدن قیمت بنزین راهکاری که مسئولان برای رفع نگرانی از مصرف بالای بنزین کردند، باعث شود این دل خوشی مردم هم گرفته شود .
بدنبال افزایش قیمت بنزین به طور قطع شاهد افزایش قیمت خودرو، افزایش قیمت کرایه سفر و اتوبوس و تاکسی ها و افزایش قیمت در تمام کالاهای اساسی خواهیم بود و بار دیگر در این بحرانی اقتصادی نگرانی دیگر بر خانواده ها وارد می شود.
دولت باید سعی کند به جای پناه آوردن به راهکارهای ساده که افزایش قیمت ها است از راهکاری دیگری و زمینه های تشویقی و مناسب در جهت دلخوشی مردم استفاده کند و بیشتر به فکر تسهیل زندگی برای فراهم شدن یک زندگی رفاهی نسبی برای مردم کشور خود باشد.
پرداخت وام با سود کم و متناسب با خانواده های متوسط و فقیر و تشویق به جایگزین کردن خودروهای جدید به جای خودروهای فرسوده بهترین راهکار پیشگیری از آلودگی هوا و هزار و یک بیماری ناشی از آن است و از سوی دیگر مصرف بنزین را به شدت کاهش می دهد.
از سوی دیگر کیفی سازی بنزین نیز می تواند مصرف بالای آن را کاهش داده و دیگر نگرانی برای مسئولان فراهم نسازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار